مزایای استفاده کردن از کمربندهای طبی چیست؟

اکثر افراد در جهان کمردرد را تجربه کرده‌اند. هرچند اکثر دلایل کمردرد صدمه و اختلالات  عضلانی می‌باشند، اما مقدار قابل توجهی از موارد کمردرد به خاطر بلند کردن نامناسب اجسام و حالت بدنی نامناسب است.

یک روش محبوب برای پیشگیری از کمردرد و بهبود حالت بدنی استفاده از کمربند طبی است.

کمربند طبی، کمر را در بهترین حالت قرار داده، از کشیدگی آن در هنگام نشستن و ایستادن جلوگیری می‌کند. استفاده از کمربندهای طبی در هنگام کار، ورزش و انواع مختلفی از موقعیت‌ها عالی هستند. آیا در مورد استفاده از کمربند طبی فکر می‌کنید؟ در اینجا چند مزیت آن آورده شده است.

توجه کنید که استفاده از کمربند طبی به معنای استفاده 24 ساعته از آن نیست. در زیر برخی فعالیت‌ها که ممکن است استفاده از کمربند طبی برای آنها مناسب باشد ذکر می‌گردد، با این حال، به معنی این نیست که باید بیشتر از 2 ساعت در روز استفاده شود. درحقیقت استفاده بیش از حد از کمربند طبی می‌تواند منجر به آتروفی عضلانی و ضعف عضلات میانی بدن شود.

بیماری‌های کمر که بریس به رفع آنها کمک می‌کند.

در کنار این نگرانی‌ها، بیماری‌های زیادی وجود دارد که مشخص شده استفاده از کمربند طبی برای درمان آنها مفید است. این بیماری‌ها به صورت زیر هستند:

  • رگ به رگ شدن یا کشیدگی حاد
  • مراقبت پس از جراحی در دیسککتومی، فیوژن یا لامینکتومی
  • سندرم فاست
  • بی‌ثباتی مزمن یا تروماتیک
  • فتق دیسک یا دیسک بیرون زده
  • بیماری زوال دیسک
  • تنگی منافذ طناب عصبی
  • اسکولیوز ( انحنای جانبی ستون فقرات)
  • کنترل شکستگی
  • کمر درد به علت تحلیل عضلانی یا حالت بدنی

انواع بریس‌های کمر

کمربندهای طبی با کیفیت و رنگ‌های متفاوتی وجود دارند که شامل بریس‌های نواحی مختلف بدن مانند میانه ستون فقرات، پایین ستون فقرات و دنبالچه می‌شوند. کمربندهای طبی در طرح‌های مختلف نیز هستند و برای ساخت آن‌ها از مواد مختلفی مانند الاستیک، پلاستیک نرم، فلز، ولکرو و توری استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از بریس‌های کمر

کمر خود را ثابت نگه دارید.

حرکات غیرضروری می‌توانند منجر به کمردرد شوند، مخصوصا اگر در گذشته کمر شما آسیب دیده باشد یا جراحی ستون فقرات داشته باشید. در شرایط خاص، به منظور بهبود مناسب کمر، بی تحرکی ضروری می‌باشد.

در این حالت کمربند طبی نیاز می‌شود. بریس از حرکات زیاد در ناحیه کمر جلوگیری می‌کند. این حرکات شامل خم شدن، کشیده شدن و چرخیدن می‌شوند.

کمربند طبی به پیشگیری از استفاده کامل کمر کمک کرده و از بروز کمردرد و آسیب بیشتر جلوگیری می‌کند.

اگر از کمربند طبی استفاده می‌کنید تا از تحرک پیشگیری کنید، دقت کنید که حتما نوع درست آن را انتخاب کنید. انواع متفاوتی از بریس‌ها وجود دارند که از کمر در مقابل تحرک محافظت می‌کنند.

حالت بدنی خود را بهتر کنید.

مزایای استفاده کردن از کمربندهای طبی چیست؟

ستون فقرات باید به صورت عمودی، شانه‌ها به عقب، قفسه سینه بالا و میانه بدن به صورت کشیده به سمت داخل قرار گیرد. اما چه تعداد از ما به این صورت می نشینیم یا می ایستیم؟ اکثرا خم می‌شویم و ستون فقرات خود را خم می‌کنیم.

این موضوع نه تنها باعث ایجاد حالت بدنی نامناسب می‌شود، بلکه کمردرد شدید را نیز به همراه دارد. حالت بدنی نامناسب نیز باعث ضعف ستون فقرات شده و می‌تواند حتی منحر به تغییر شکل گشته و شما را مستعد صدماتی کند.

بهترین راه برای اطمینان از هم ترازی سالم در ستون فقرات چیست؟ کمربند طبی ستون فقرات شما را مجبور به بودن در حالت مستقیم می‌کند. زمانی که متوجه شدید در حال ایجاد حالت بد بدنی هستید و ستون فقرات شما به طور کلی دچار بدشکلی شده است، میتوانید با مشورت پزشک از گردنبند طبی در کنار کمربند طبی استفاده نمایید تا ستون فقرات شما به طور کلی از گردن تا پایین کمر، دارای حالت مستقیم باشد.

جلوگیری از کمردرد

کمردرد در جنبه‌های مختلفی از زندگی اختلال ایجاد می‌کند. این امر می‌تواند کار کردن، ورزش کردن و حتی انجام کارهای ساده روزانه را غیرقابل تحمل کند.

کمردرد از ملایم تا شدید می‌باشد. مبتلایان به نوع خفیف آن، کمردرد دارند اما فقط مقدار کمی اذیت می‌شوند. دیگران از کمردرد شدید اذیت می‌شوند و معمولا این کمردرد شدید به علت صدمه یا علائمی از موضوع دیگر است.

مبتلایان به کمردرد متوجه می‌شوند که برخی حرکات و حالات بدنی کمردرد را افزایش می‌دهد. به منظور بهبود کمر، همانطور که قبلا گفته شد، باید حرکات خاصی را کاهش دهید. در اینجا استفاده از کمربند طبی مفید است.

کمربند طبی از ایجاد حرکات غیر ضروری که باعث آسیب بیشتر به کمر می‌شوند، جلوگیری می‌کند. این کار به تنظیم ستون فقرات و تقویت عضلات کمر کمک می‌کند. کمر می‌تواند درمان شود و کمردرد کاهش یابد.

کمربند طبی نیز از نواحی مهم کمر، مانند ستون فقرات، دیسک‌ها و مهره‌ها پشتیبانی می‌کنند. این وسیله فشاری که این ناحیه تحمل می‌کند را کاهش می‌دهد و منجر به کم شدن درد می‌گردد.

استفاده از آن آسان است.

مزایای استفاده کردن از کمربندهای طبی چیست؟

زمانی که فکر می‌کنید نیاز به کمربند طبی دارید، ممکن است به چگونگی استفاد از آن نیز فکر کنید. خوشبختانه، استفاده از آنها آسان است و اغلب می‌توانید آنها را زیر لباس بپوشید. زیرا به گونه ای طراحی شده‌اند که بی‌خطر بوده و از زیر لباس قابل تشخیص نباشند.

اما باید برخی کارها را نیز در هنگام انتخاب کمربند طبی انجام داد. ابتدا، سایز مناسب انتخاب کنید. نیاز به یک سری اندازه‌گیری دارید، مثلا اندازه لباس و اندازه‌های کمر شما. زمانی که کمربند طبی به طور کامل کمر و دنبالچه را پوشانده، یعنی سایز مناسبی انتخاب کرده‌اید. کمربند طبی نباید خیلی تنگ یا گشاد باشد.

گزینه درمانی جامع است.

به خاطر اعتیادآوری مسکن‌ها، بسیاری از بیماران به دنبال گزینه رفع دردی جامع هستند. اگر مشکل کمردرد دارید، کمربندطبی گزینه درمانی جامع و موثری است. کمربند طبی فقط رفع درد را انجام نمی‌دهد.

حالت بدنی را بهبود می‌دهد، کمر را پشتیبانی و عضلات آن را تقویت می‌کند. این وسیله به برداشتن مفدار زیادی از فشار روی کمر کمک کرده، کمر و ستون فقرات را ترمیم و از ایجاد درد جلوگیری می‌کند. کمربندهای طبی از بدتر شدن بیماری کمر پیشگیری می‌کند. احتمال آسیب ، ایجاد درد بیشتر و دیگر مشکلات کمر و ستون فقرات کمتر می‌شود.

به تقویت کمر و عضلات میانی بدن کمک می‌کند.

آیا سعی دارید اندام بهتری داشته باشید؟ استفاده از کمربند طبی مزایای بسیاری برای تقویت کمر و عضلات تنه شما دارد. میان تنه شما مرکز بدن شماست. این قسمت باید ناحیه پشتیبانی بدن باشد نه کمر. اما بسیاری میان تنه ضعیفی دارند، بنابراین این وظیفه پشتیبانی به کمر منتقل می‌گردد و منجر به ایجاد درد و حتی آسیب می‌شود.

کمربند طبی باعث تو رفتن شکم و صاف شدن ستون فقرات می شود. این موضوع باعث می‎شود که پشتیبانی که به کمر وارد می شود به عضلات شکمی برگردد که در نهایت منجر به تقویت عضلات شکم می‌شود.

بعلاوه، کمربندطبی به وسیله هم ترازی عضلات، به تقویت کمر و ستون فقرات کمک می‌کند. برای داشتن بیشترین مزایای تقویت کنندگی، از کمربندهای طبی تناسب اندام استفاده کنید. این کمربندهای طبی مناسب استفاده در هنگام ورزش هستند.

کد خبر 610567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.