لزوم برخورد با اساتیدی که فضا را ملتهب می‌کنند/ برخورد قانونی با هنجارشکنی در دانشگاه

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تاکید بر لزوم طرح آرا و اندیشه‌ها در کرسی‌های آزاداندیشی گفت: با اساتیدی که قصد بهم زدن نظم دانشگاه و جامعه را داشته باشند، به شدت برخورد خواهد شد به وزیر نیز اعلام شده که طبق قانونی که در محیط دانشگاه وجود دارد، هیئت تخلفات باید با این افراد برخورد کنند.

حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص بررسی اعتراضات در دانشگاه‌ها در کمیسیون آموزش مجلس اظهار کرد: یکی از نکاتی که در نشست هفته گذشته با وزرای آموزش و پرورش و علوم مطرح شد، مشکلات متعدد آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها بود که بخش زیادی از جلسه به موضوعات آموزش و پرورش مانند رتبه‌بندی یا توسعه رتبه‌بندی به معلمان مهرآفرین یا جا ماندگان ساماندهی قبلی اختصاص یافت.

وی با اشاره به بررسی مشکلات وزارت علوم در این نشست افزود: موضوعاتی مانند کمبود خوابگاه و غذای دانشجویی و برخی مسائل دیگر از جمله مسائل اخیر با وزیر علوم مطرح شد که وزیر اعلام کرد اقداماتی همچون همکاری با اساتید دانشگاه برای گفت‌وگو با افراد معترض انجام شده است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خاطرنشان کرد: در این نشست بر این موضوع تاکید شد که وزیر علوم مرتب با رؤسای دانشگاه‌ها در ارتباط است، اما باید رؤسای دانشگاه با اساتید و دانشجویان ارتباط بیشتری داشته باشند.

برخورد قانونی با هنجارشکنی در محیط دانشگاه

وی درباره خسارت‌های وارد شده به برخی دانشگاه‌ها و مسائلی که اخیراً به وجود آمد، خاطرنشان کرد: نخستین نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد، مسائل امنیتی و اجتماعی است که اکنون به وجود آمده و دیگری مسائل زیرساختی، فرهنگی، آموزش و تربیتی است.

حجت‌الاسلام فلاحی ادامه داد: مشکل کنونی جامعه و دانشگاهیان موضوع هنجارشکنی و فحاشی برخی افراد در ایجاد ناامنی و اغتشاش در محیط دانشگاه و بیرون است که برای برخورد با آن تدابیر قانونی و امنیتی وجود دارد.

وی با اشاره به تأکید سیستم قضائی کشور بر لزوم برخورد شدید با لیدرهای اغتشاشات ادامه داد: حکم افراد فریب‌خورده جداست و از این نظر تفاوتی بین داخل و خارج از دانشگاه وجود ندارد، کسانی که ناامنی و اغتشاش ایجاد می‌کنند و باعث به هم خوردن نظم جامعه و کسب و کار مردم می‌شوند باید طبق روال قانونی مورد پیگرد قرار گیرند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به ناآرامی‌های ایجاد شده در برخی فضاهای آموزشی گفت: باید با اساتیدی که ممکن است فضا را ملتهب کنند، برخورد قانونی لازم انجام شود زیرا محیط علمی باید علمی بماند و راهکار مطرح کردن برخی نظرات اساتید نیز کرسی‌های آزاداندیشی و قانونی است.

پاسخ رد منتقدان به کرسی‌های آزاداندیشی

وی با اشاره به رد دعوت اساتید منتقد برای حضور در کرسی‌های آزاداندیشی اظهار کرد: افرادی که ادعای نقد دارند بارها به جلسات کرسی‌های آزاداندیشی دعوت شده‌اند تا مطالب مورد نظر خود را مطرح کنند، اما در جلسات حضور نیافتند و این بدان معناست که یعنی حرفی برای گفتن نداشته‌اند.

وی برنامه‌ریزی برای جبران این آسیب‌ها را ضروری دانست و گفت: در بخش زیرساخت فرهنگی نیز آموزش و پرورش موظف است فعالیت‌هایی انجام دهد در حالی که با مشکلات زیرساختی مانند کمبود معلم، محتواها و شیوه‌های آموزشی روبه‌رو است.

عضو کمیسیون آموزش در واکنش به تحریک برخی اساتید برای حضور دانشجویان در اغتشاشات یادآور شد: برای رسیدگی به تخلفات اساتیدی که به اغتشاشات دامن می‌زنند، طبق قانون دانشگاه هیأت تخلفات وجود دارد و باید به این هیئت معرفی شوند و در صورتی که انجام متخلف تشخیص داده شوند، موضوع تا حد اخراج اساتید متخلف پیش خواهد رفت.

وی با تاکید بر لزوم طرح آرا و اندیشه‌ها در کرسی‌های آزاداندیشی گفت: بدون تعارف با اساتیدی که قصد بهم زدن نظم دانشگاه و جامعه را داشته باشند، به شدت برخورد خواهد شد، به وزیر نیز اعلام شده که طبق قانونی که در محیط دانشگاه وجود دارد، باید هیئت تخلفات با این افراد به شدت برخورد کند.

کد خبر 610411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.