فراخوان امضای نامه اساتید در رابطه با اتفاقات اخیر دانشگاه‌ها منتشر شد

فراخوان امضای نامه اساتید دانشگاه‌ها برای برخورد قاطع مسئولان با افرادی که فضای دانشگاه مسموم و ملتهب کرده‌اند منتشر شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، فراخوان امضای نامه اساتید دانشگاه‌ها برای برخورد قاطع مسئولان با افرادی که فضای دانشگاه مسموم و ملتهب کرده‌اند منتشر شده است. متن نامه به شرح زیر است:

«جنبش دانشجویی در کشور ما در تاریخِ ثبت شده و شناخته شده خود، همیشه ضد استکبار، ضد سلطه، ضد استبداد، ضد اختناق و به‌شدت عدالت‌خواه بوده است (مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی. ۲۴/۰۹/۱۳۸۷)

در روزهای اخیر و با آغاز سال تحصیلی جریانات معاند، سلطنت طلب، منافق و تجزیه طلبه به بهانه فوت یک هموطن و پس از توفیق نیافتن به همراه کردن قاطبه ملت متدین ایران در اردو کشی خیابانی تلاش کردند که این تحرکات به داخل دانشگاه‌ها کشیده شود تا به زعم خود این حرکات در دانشگاه بتواند جامعه را نیز به تلاطم بکشاند.

اخبار دروغ منتشر شده از درون دانشگاه‌ها توسط رسانه‌های شیطان نیز باعث شده بخشی از مردم تحت تاثیر این شبکه‌ها و برای بررسی صحت موضوع در اطراف دانشگاه‌ها تجمع کنند و همین باعث بهره‌برداری مجدد رسانه‌های بیگانه شود.

متاسفانه رفتار دور از شان عده‌ای دانشجو با شعار مقدس آزادی در دانشگاه‌ها و تخریب اموال همچنین تلاش در جهت ایجاد اخلال در تشکیل کلاس‌ها نیز به‌عنوان ابزاری تبلیغاتی در دست دشمنان قسم خورده این ملت مظلوم قرار گرفت و این تلاش که هدفی جز اخلال در حرکت حیرت‌انگیز علمی در کشور در بر ندارد همچنان ادامه یافته است.

متاسفانه شعارها و رفتارهای اخیر این تعداد محدود دانشجو این باور را در ذهن مخاطب غیر ایرانی می‌پروراند که غایت آرزوی یک دانشجوی نخبه در این کشور حضور بدون حجاب و به‌صورت مختلط در غذاخوری دانشگاه است و در ذهن دانشمندان و دانشگاهیان جهان چه نقطه سیاهی به‌وجود می‌آورد. آیا با فرض رفتار این افراد که شاید بعضاً با رانت ثروت بادآورده وارد دانشگاه‌های تراز اول کشور شده‌اند و برخی نیز سودای مهاجرت در سر دارند و محیط دانشگاه را با یک تفرجگاه عمومی اشتباه گرفته‌اند فردا تفریحات غیرشرعی نخواهند داشت.

اساتید دانشگاه‌ها بر این باورند که قاطبه دانشجویان این کشور افرادی مومن و جهادگر در عرصه علم و علاقمند به پیشرفت کشور بوده و به تمامی قوانین ملی و دینی پایبند هستند و بنابراین از افرادی که تحت تاثیر دشمن فضای دانشگاه را مسموم و ملتهب نموده‌اند که نتیجه زیانبار آن ناامنی در کشور و ایجاد فرصت سوء استفاده دشمنان خواهد بود و نمونه آن، اتفاق اسفناک شیراز و شهادت جمعی از مردم بیگناه می‌باشد تقاضا می‌نماید در میدان به نفع دشمن بازی نکنید و مشکلات موجود را در یک فضای گفتگوی منطقی ادامه دهید. همچنین اعلام می‌نماییم به هیچ عنوان در هیچ حرکتی که باعث تعطیلی کلاس و دانشگاه شود و جریان علمی کشور که همواره مورد خشم دشمنان نظام بوده است را مختل نماید حاضر نشده و همراه نخواهیم بود.

در پایان ضمن هشدار به مسئولین در دانشگاه‌ها در توجه نکردن به فرمان رهبری معظم انقلاب مبنی بر ترویج کرسی‌های آزاداندیشی و نقد و نظر و برخورد با خاطیان از مسئولین متولی در داخل و خارج دانشگاه مانند قضایی، سیاسی و امنیتی به‌ویژه رییس محترم دستگاه قضا می‌خواهیم به هیچ عنوان با اغتشاشگران اعم از استاد یا دانشجو که علیرغم همه تذکرات همچنان بر ایجاد تنش و بی‌نظمی در محیط دانشگاه و خارج آن اصرار می‌نمایند، مماشات ننموده و موجبات هر چه سریع‌تر ایجاد فضای آرام در دانشگاه را جهت ادامه راه پر افتخار
علمی فراهم کنند.»

کد خبر 616479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.