سپاهان صفر- پرسپولیس صفر/ کسی دنبال برد نبود!

در حساس‌ترین دیدار هفته هشتم لیگ برتر فوتبال تیم‌های سپاهان و پرسپولیس در دیداری سر و کسل کننده به تساوی بدون گل رضایت دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته هشتم لیگ برتر، امشب _جمعه، پانزدهم مهرماه_ از ساعت ۲۰ تیم‌های سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید.

هفته هشتم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های سپاهان و پرسپولیس

ورزشگاه: نقش جهان

تماشاگر: -

گل‌ها: -

اخطار: محمد عمری (دقیقه ۶۸) از پرسپولیس

سپاهان: پیام نیازمند، محمد دانشگر (۶۲- نیلسون جونیور)، رناتو داسیلویرا، رامین رضائیان، امید نورافکن، مسعود ریگی، محمد کریمی (۸۶- یاسین سلمانی)، محمد قربانی، محمدرضا حسینی، محمد علی‌نژاد (۶۲- الویس کامسوبا) و شهریار مغانلو (۸۶- عیسی مرادی)

سرمربی: خوزه مورایس

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، گئورگی ولسیانی، مرتضی پور علی گنجی، دانیال اسماعیلی فر، علی نعمتی، کمال کامیابی نیا، میلاد سرلک (۴۶- سینا اسدبیگی)، محمد عمری (۸۵- سیامک نعمتی)، مهدی ترابی (۷۸- سروش رفیعی)، سعید صادقی (۱+۹۰- وحید امیری) و یورگن لوکادیا

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

داور: امیر عرب براقی

شرح بازی:

دو تیم در حالی به مصاف هم می‌رفتند که با توجه به تساوی استقلال و فولاد در دیداری که زودتر به پایان رسیده بود هیچکدام در نیمه نخست بازی ریسکی و سراسر هجومی را به نمایش نگذاشتند. در این میان البته این پرسپولیس بود که بیش از سپاهانِ میزبان میل به هجوم و ایجاد موقعیت روی دروازه میزبان داشت و به خصوص روی فرارهای سعید صادقی از سمت راست برای ضربه زدن به سپاهان برنامه داشت اما تیم خوزه مورایس که عقب بازی می‌کرد فضاها را از پرسپولیس گرفته بود و موقعیت جدی ایجاد نشد تا نیمه نخست بسیار کسل کننده و آرام به پایان برسد.

در نیمه دوم با پیش کشیدن سپاهان و میل بیشتر این تیم به زدن گل بازی کمی متعادل‌تر شد و این تیم با در دست گرفتن میانه میدان حملات خوبی روی دروازه پرسپولیس ترتیب داد. از جمله موقعیت‌های خوب سپاهان می‌توان به موقعیت تک به تک علی نژاد و ضربه سر رناتو اشاره کرد که هیچ کدام برای سپاهان با گل همراه نبود. در سوی دیگر پرسپولیس نیز به خصوص در یک ربع پایانی بازی آنچنان برای زدن گل برتری و پیروزی در این دیدار سخت خارج از خانه به آب و آتش نمی‌زد و به حداقل امتیاز در این دیدار اکتفا کرد.

به نظر دو تیم بیش از اینکه به دنبال برد باشند، به دنبال نباختن برابر رقیب مستقیم بودند تا در کورس قهرمانی از دیگر رقبا عقب نیفتند. در نهایت شاید دو تیم به خصوص پرسپولیس از نتیجه راضی باشند.

دقایق حساس:

دقیقه ۹- ارسال ترابی به پشت مدافعان سپاهان با کنترل و ضربه آرام لوکادیا همراه شد اما توپ قبل از اینکه به دروازه برسد توسط مدافعان سپاهان دور شد.

دقیقه ۳۹- پاس رو به عقب نعمتی با سر قبل از اینکه به بیرانوند برسد با اثر کوچک حسینی روی توپ می‌رفت تا تبدیل به موقعیتی جدی شود اما این پورعلی گنجی بود که توپ را دور کرد تا موقعیت خوب سپاهان از دست برود.

دقیقه ۵۲- پاس در عمق کریمی موقعیت تک به تک را برای علی نژاد فراهم کرد اما ضربه نهایی او را بیرانوند با شیرجه‌ای مناسب دور کرد.

دقیقه ۵۹- علی نژاد پشت محوطه جریمه پرسپولیس صاحب موقعیت شوت زنی خوبی شد اما ضربه او با اختلافی زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۸- کرنر ارسالی پرسپولیسی‌ها در مرکز محوطه جریمه سپاهان با ضربه سر خطرناک پورعلی گنجی همراه شد اما این نیازمند بود که با جاگیری مناسب توپی که روی زمین هم خورده بود را دور کرد.

دقیقه ۷۰- ضربه ایستگاهی رضائیان از گوشه محوطه جریمه را بیرانوند دفع کرد.

دقیقه ۸۵- ارسال بسیار خطرناک رضائیان با ضربه سر رناتو داسیلویرا همراه شد اما توپ با اختلافی بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت تا بهترین موقعیت سپاهان از دست برود.

اتفاق ویژه:

در چند سال اخیر کمتر دیدارهای سپاهان و پرسپولیس تا این حد سرد و کسل کننده بود. این دیدار بر خلاف اکثر جدال‌های دو تیم _شاید به خاطر شرایط جدول_ جذاب دنبال نشد تا یک صفر- صفر کم هیجان در نقش جهان رقم بخورد.

بهترین بازیکن:

محمد قربانی با عملکرد خوبی که به خصوص در نیمه دوم داشت کمی بهتر از سایر بازیکنان بود همچنین دو دروازه بان یعنی نیازمند و بیرانوند با مهار یک موقعیت مسلم گلزنی دیگر بازیکنان برتر زمین بودند.

کد خبر 610379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.