وسایل نقلیه برقی به حمل‌ونقل عمومی اوگاندا راه می‌یابد

استفاده از وسایل نقلیه برقی در حمل‌ونقل عمومی، اقدام جدید دولت اوگاندا است که نقش موثری در کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهری خواهد داشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، «مونیکا موسنرو» وزیر علوم، فناوری و نوآوری اوگاندا گفته است که دولت روند سرمایه‌گذاری گسترده برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی برقی را به‌منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای آغاز کرده است.

وی افزود: برنامه ما این است که کل کشور به سمت وسایل نقلیه الکتریکی حرکت کند و قصد داریم با معرفی وسایل حمل‌ونقل انبوه و ایمن، آلودگی هوا و ترافیک شهری را کاهش دهیم.

وزیر علوم، فناوری و نوآوری اوگاندا گفت: اتوبوس‌های برقی جدید قبل از شارژ شدن می‌تواند ۳۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند. برنامه ما این است که در حمل‌ونقل عمومی کشور از این اتوبوس‌ها بیشتر استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تمام این اتوبوس‌ها در داخل کشور تولید خواهند شد، ادامه داد: بسیاری افراد می‌گویند اوگاندا به‌سادگی قطعات اتوبوس را مونتاژ می‌کند، اما این موضوع صحت ندارد. ما در حال تولید قطعات هستیم و مونتاژ تنها یک جز کوچک از فرآیند تولید است و ضرورت دارد.

وسایل نقلیه برقی به حمل‌ونقل عمومی اوگاندا راه می‌یابد

موسنرو در مورد تولید موتور سیکلت‌های الکتریکی «بودا بوداس» تاکید کرد: دولت با شرکت‌های خصوصی برای ارائه موتورسیکلت‌های برقی بودا بوداس همکاری کرده است. شرکت‌های فروش موتورسیکلت یک طرح پرداخت اقساطی دارند تا دسترسی به این وسایل نقلیه را با زمان پرداخت دوساله آسان کنند.

وزیر علوم، فناوری و نوآوری اوگاندا یادآور شد: هزینه کارکرد این موتورها ۶۰ درصد ارزان‌تر از موتورسیکلت‌های معمولی است، زیرا آن‌ها سوخت مصرف نمی‌کنند. همچنین شارژ کردن موتور نیز به زمان اندکی نیاز دارد و قطعات موتورهای جدید قابلیت تعمیر زیادی ندارند.

وی با اشاره به اینکه فرد با شارژ باتری موتورسیکلت، می‌تواند تا حدود ۷۰ کیلومتر مسافت را طی کند، گفت: گران‌ترین بخش موتورسیکلت برقی، باتری است و برای این کار، راکب مجبور به داشتن باتری نیست، بلکه باتری‌ها کرایه داده می‌شود. وقتی شارژ باتری کم شود، راکب به ایستگاه شارژ بعدی می‌رود تا آن را عوض کند و مقداری پول می‌پردازد تا یک باتری دیگر تهیه کند.

کد خبر 610362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.