علائم سکته قلبی هنگام بیدار شدن از خواب

رایج‌ترین علائم سکته قلبی هنگام بیدار شدن از خواب شامل تعریق سرد، حالت تهوع و استفراغ می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ممکن است حمله قلبی بدون بروز علائم خاصی رخ دهد، البته گاهی اوقات نشانه‌های مشخصی از این بیماری وجود دارد که ممکن است صبح‌ها هنگام بیدار شدن از خواب رخ دهد. بنابراین آگاهی پیدا کردن از این علائم و توجه به آن‌ها در صورت وقوع برای درمان فوری ضروری است، در ادامه به بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

بیدار شدن با عرق سرد

اگر رگ‌های خونی مسدود شده باشند، قلب باید با فشار بیشتری کار کند تا خون را به سراسر بدن انتقال دهد. هنگامی که چنین اتفاقی رخ دهد، بدن ممکن است بیشتر عرق کند تا دمای بدن را پایین نگه دارد. در صورتی که صبح‌ها یا نیمه شب پس از بیدار شدن از خواب دچار عرق سرد می‌شوید، باید به پزشک مراجعه کنید.

حالت تهوع

افرادی که دچار حمله قلبی می‌شوند ممکن است مشکلات گوارشی مانند حالت تهوع را تجربه کنند. بنابراین لازم است در صورت بروز این نوع علائم، به پزشک مراجعه کنید. افراد مسن که معمولاً بیشتر مستعد ابتلاء به مشکلات گوارشی هستند، بیشتر احتمال دارد که علائم مربوط به حمله قلبی را با سوزش سر دل یا دیگر مشکلات اشتباه بگیرند.

استفراغ

حالت تهوع ممکن است با معده درد همراه باشد، حتی بعضی افراد ممکن است استفراغ را نیز تجربه کنند، بنابراین لازم است در صورت بروز این علائم به پزشک مراجعه کنید. مردم اغلب این علائم را با علائم بیماری آنفلوآنزا اشتباه می‌گیرند.

دیگر علائم حمله قلبی

رایج‌ترین علائم حمله قلبی شامل درد یا ناراحتی قفسه سینه است که به صورت ناگهانی رخ می‌دهد و از بین نمی‌رود. برخی افراد نیز درد در بازوی چپ، بازوی راست، گردن، فک، کمر یا معده را تجربه می‌کنند. احساس سرگیجه یا تنگی نفس نیز ممکن است جزو علائم حمله قلبی باشد.

اقدامات پس از بروز حمله قلبی

هنگام بروز حمله قلبی، اولین کاری که باید انجام دهید این است که با آمبولانس تماس بگیرید. سپس زمانی که منتظر رسیدن آمبولانس هستید، استراحت کنید تا از فشار غیرضروری به قلب جلوگیری شود. همچنین می‌توانید در این دوره زمانی یک آسپرین به آرامی بجوید، زیرا آسپرین به رقیق شدن خون و بهبود جریان خون به قلب کمک شایانی می‌کند.

کد خبر 610212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.