دشمن به دنبال راه‌اندازی جنگ داخلی در کشور/ افزایش ۲۵ درصدی نرخ سرویس مدارس تهران

پربازدیدترین اخبار شوراهای اسلامی شهر را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روند انتخاب شهردار کرج، تلاش دشمن برای تجزیه ایران و شکست انقلاب، تقویت حس تعلق شهروندی، برگزاری با شکوه مراسم مذهبی دغدغه مردم نصف جهان، دشمن به دنبال راه‌اندازی جنگ داخلی در کشور، تصویب اساسنامه جدید سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم، افزایش ۲۵ درصدی نرخ سرویس مدارس تهران و ضرورت حمایت از هتل‌داران شهر یزد را در بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

روند انتخاب شهردار کرج از سر گرفته شد

عمار ایزدیار، سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج در خصوص موضوع بررسی تعیین تکلیف شهردار معرفی شده کرج به وزارت کشور، اظهار کرد: نامه محرمانه وزارت کشور مبنی بر تأیید نشدن شهردار منتخب کرج که از سوی مدیرکل دفتر امور شورای شهر وزارت کشور ارسال شده بود توسط رئیس شورای اسلامی شهر به رأی گذاشته شد و با رأی ۱۱ عضو شورای ششم شهر نامه وزارت کشور پذیرفته شد.

وی با اشاره به از سر گرفتن روند انتخاب شهردار کرج، ادامه داد: با توجه به اتمام مهلت ۱۰ روزه مصوبه شورای اسلامی شهر و عطف به نامه وارده مصوب شد تا دو هفته آینده شهردار منتخب کلان‌شهر کرج به وزارت کشور معرفی شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: با توجه به لزوم تعیین تکلیف انتخاب شهردار کرج، پنج گزینه نهایی برای تصدی شهرداری کرج انتخاب شده‌اند.

دشمن آرزوی تجزیه ایران و شکست انقلاب را به گور خواهد برد

عفت پدرام‌فر، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان در خصوص توطئه دشمنان انقلاب و ناآرامی‌های اخیر اظهار کرد: دشمن آرزوی تجزیه ایران و شکست انقلاب را به گور خواهد برد، چرا که ملت ایران مرد روزهای سخت است و این پرچم افتادنی نیست.

وی افزود: وقوع اغتشاشات اخیر نشان از نقشه‌های شوم دشمن برای تجزیه ایران و شکست انقلاب اسلامی دارد. همچنین دستاوردهای افتخارآفرین ملت سرافراز ایران بعد از چهار دهه تبدیل به خاری در چشم دشمنان و بدخواهان است و دشمنان عزت جمهوری اسلامی ایران را تاب نمی‌آورند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان تصریح کرد: درگذشت مهسا امینی دست‌مایه‌ای برای اجرای نقشه‌های شوم دشمن شده و براندازان نظام بار دیگر کشور را ملتهب کرده است تا به مقصد کثیف خود برسند. امروز گروه‌های مختلف معاند همچون سلطنت‌طلبان، منافقان و فتنه‌گران بارها با نقشه‌های شوم و پلید در مقابل مردم انقلابی ایران قرار گرفته‌اند تا به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند و خشم و کینه دیرینه خود را بر سر مردم فرود آورند.

تقویت حس تعلق شهروندی در گرو محله‌محوری

سیدوحید میرنظامی، عضو شورای اسلامی شهر اراک در خصوص ضرورت توجه به محله‌محوری در راستای ایجاد حس تعلق بین شهروندان به خبرنگار ایمنا، گفت: اجرای درست طرح و برنامه‌های شهرداری در سطح محلات شهر مشروط بر تدوین بودجه بر اساس نیازها و جمعیت محله‌های شهر است و اگر این اتفاق رخ ندهد، محله‌محوری در سطح یک شعار باقی خواهد ماند.

علی چگینی، عضو شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به لزوم اولویت قرار دادن عدالت‌محوری در برنامه‌ها و طرح‌های مدیریت شهری و همراهی شهروندان افزود: اقدامات شورای اسلامی شهر اراک باید در راستای محله‌محوری باشد. در سطح شهر اراک حدود ۵۵ محله وجود دارد که به طور میانگین ۱۰ هزار نفر در هر یک از این محله‌ها زندگی می‌کنند لذا مدیریت شهری در حال نیازسنجی ساکنان است و پیگیری این مطالبات در اولویت کار شهرداری قرار گرفته است.

داوود قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اراک در خصوص اهمیت ایجاد حس تعلق شهروندی و عدالت‌محوری تصریح کرد: احداث زمین‌های ورزشی دارای چمن مصنوعی در محله‌های کم‌برخوردار، پیاده‌روسازی محله‌ها، جدول‌گذاری در سطح محلات و هدایت آب‌های سطحی، پخش بیش از ۵۰ هزار تن آسفالت در سطح محله‌ها برای بهبود تردد و عبور و مرور شهروندان از جمله اقداماتی بوده که در سطح محلات شهر انجام شده است تا معضلات رفع شود و شهروندان بدون نگرانی در شهر عبور و مرور کنند.

برگزاری با شکوه مراسم مذهبی دغدغه مردم نصف جهان

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت امام زمان (عج)، اظهار کرد: مجموعه شهرداری در کنار سایر مجموعه‌های مردمی خود را موظف و مکلف می‌داند که حمایت‌های لازم را از برگزاری برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر انجام دهد.

وی ادامه داد: مدیریت شهری از مجموعه‌های مردمی که ایده‌ای در عرصه‌های مذهبی دارند، حمایت می‌کند همان‌گونه که در ایام عید غدیر، نیمه شعبان، اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر این اقدام انجام شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مدیریت شهری باید تلاش کند تا ایام مذهبی و برنامه‌های مختص این روزها بدون نقص و کمبود برگزار شود، لذا می‌طلبد از افراد متخصص در این زمینه بهره گیرد و برنامه کاملی را برای تمام شهر و شهروندان مد نظر قرار دهد، چرا که اصفهان در این راستا سرآمد شهرهای کشور است.

دشمن به دنبال راه‌اندازی جنگ داخلی در کشور است

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص اغتشاشات اخیر، اظهار کرد: تمام تحلیل‌گران خبره سیاسی از چندین ماه قبل منتظر این آشوب‌ها و اغتشاشات در کشور بودند، به‌گونه‌ای که اغتشاش در عراق و بدتر شدن وضعیت در افغانستان پیش‌بینی می‌شد و اکنون می‌بینیم که این تحلیل درست بوده است.

وی ادامه داد: منطقه غرب خاورمیانه برای استکبار جهانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تنها اقدامی که دشمن می‌توانست در ایران انجام دهد، فراهم کردن بهانه‌ای بود تا با استفاده از آن آتش اغتشاشات را داخل کشور شعله‌ور کند، از این‌رو مرگ مهسا امینی بهانه‌ای برای ایجاد ناآرامی‌ها بود، لذا می‌بینیم افرادی در اغتشاشات اسلحه به دست داشتند و کشته‌سازی‌های کور انجام دادند، چرا که تمام قصد دشمن ایجاد جنگ داخلی در کشور است.

اساسنامه جدید سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم تصویب شد

معصومه آمره، عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تصویب اساسنامه جدید سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم، اظهار کرد: این سازمان طبق اساسنامه جدید از زیرمجموعه ماده ۵۴ خارج و طبق ماده ۸۴ فعالیت خواهد کرد.

وی ادامه داد: قرارگیری سازمان‌های وابسته به شهرداری در زیرمجموعه ماده ۵۴، سبب محدودیت‌هایی مانند نبود استقلال مالی، نبود امکان شرکت در مناقصات محدود، نبود انعقاد قرارداد با سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تصویب اساسنامه جدید سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم، افزود: این سازمان طبق اساسنامه جدید از زیرمجموعه ماده ۵۴ خارج و طبق ماده ۸۴ فعالیت خواهد کرد.

افزایش ۲۵ درصدی نرخ سرویس مدارس تهران

سید جعفر تشکری‌هاشمی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نرخ کرایه سرویس مدارس بر اساس جدول کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران و شورای اسلامی شهر تصویب شده است، گفت: امسال بر مبنای سال ۱۴۰۰ افزایش ۲۵ درصدی نرخ سرویس مدارس اعمال شد.

وی با اشاره به انتقاد برخی از والدین نسبت به افزایش نرخ سرویس مدارس و اینکه باید مبنای افزایش قیمت بر اساس سال ۹۹ باشد، اضافه کرد: همان‌گونه که هزینه خانوار مانند خواروبار، بیمه و نرخ سوخت در طول سال‌های کرونا افزایش قیمت داشته است، افزایش قیمت با وجود مسافر یا بدون داشتن مسافر نیز به مالک خودرو تحمیل شده است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هر ساله نرخ کرایه سرویس مدارس در شورای اسلامی شهر مصوب می‌شود، ادامه داد: طی دو سال گذشته با شیوع کرونا مدارس تعطیل بوده، اما برای رانندگان نیز هزینه‌ها افزایش داشته است، از این‌رو امسال بر مبنای سال ۱۴۰۰ افزایش ۲۵ درصدی نرخ سرویس مدارس اعمال شد.

ضرورت حمایت از هتل‌داران شهر یزد

بی‌بی‌فاطمه حقیرالسادات، رئیس کمیسیون گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد گفت: حمایت بیشتر از جامعه هتل‌داران شهر یزد امری ضروری است. لازم است به تبلیغات و برندسازی گردشگری به عنوان حلقه مفقوده این حوزه توجه ویژه شود تا شاهد توسعه این بخش باشیم.

وی ادامه داد: لازم است که برای تولید محتوای قوی در معرفی و برندسازی جاذبه‌های گردشگری یزد در واحد گردشگری شهرداری بودجه ویژه‌ای اختصاص یابد تا با تولید محتوای قوی به معرفی و برندسازی جاذبه‌های گردشگری این شهر پرداخته و چهره واقعی یزد به دنیا معرفی شود.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به افت گردشگری در یزد، خاطرنشان کرد: هتل‌داران در چند سال اخیر دچار مسائل متعددی از جمله کرونا بودند که باعث شده است، علاوه‌بر گردشگری خارجی، گردشگری داخلی نیز به شدت افت کند.

کد خبر 610096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.