از افزایش ظرفیت پارکینگ‌های اصفهان تا برنامه‌ریزی برای رفع گره‌های ترافیکی مشهد

پربازدیدترین اخبار هفته گذشته سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «تعداد ایستگاه‌های آتش‌‎نشانی اصفهان کمتر از استانداردهای جهانی است»، «برای رفع گره‌های ترافیکی مشهد برنامه داریم»، «آغاز عملیات حفاری ۳ ایستگاه خط ۲ متروی اصفهان»، «چالش‌های گردشگری بندرعباس»، «اجرای کیلومتر صفر تا ۱۴۵۰ رینگ چهارم با برآورد هزینه ۱۰۰ میلیارد تومانی»، «شکست سبدها در کرج»، «ظرفیت پارکینگ‌های زیرسطحی به ۲۰۰۰ خودرو می‌رسد»، «افق سرزندگی شهری در اراک» و «فعالیت ۲ اکیپ گشت بازرسی شهرداری در شهر اصفهان» در صدر اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای ایمنا در هفته گذشته قرار گرفت که در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

تعداد ایستگاه‌های آتش‌‎نشانی اصفهان کمتر از استانداردهای جهانی است

«تعداد ایستگاه‌های آتش‌‎نشانی اصفهان کمتر از استانداردهای جهانی است» یکی از اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که در قالب گفت‌وگو منتشر شد و نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد.

فرهاد کاوه‌آهنگران، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۶۹۵ آتش‌نشان در ۲۷ ایستگاه آتش‌نشانی اصفهان مشغول فعالیت هستند، گفت: طبق استانداردها به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی باید در شهر وجود داشته باشد، اما در حال حاضر تعداد ایستگاه‌های آتش‌‎نشانی اصفهان کمتر از استانداردهای جهانی است و این شهر نیازمند ۴۰ ایستگاه آتش‌نشانی است.

وی خاطرنشان کرد: در صدد راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید در مناطق هفت، ۹ و ۱۳ و همچنین بازسازی ایستگاه‌های قدیمی و خرید تجهیزات جدید هستیم.

برای رفع گره‌های ترافیکی مشهد برنامه داریم

از دیگر خبرهای پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته «برای رفع گره‌های ترافیکی مشهد برنامه داریم» بود.

سیدعبدالله ارجائی، شهردار مشهد گفت: یکی از مسائل این شهر وجود نقاط حادثه‌خیز و گره‌های ترافیکی است که برای رفع این مشکلات برنامه مطالعاتی دقیقی آماده شده است.

وی افزود: یکی از نقاط حادثه‌خیز دوربرگردان همسطحی است که بین میدان امام حسین (ع) و میدان فجر قرار دارد و منجر به ایجاد ترافیک و حوادث جرحی و فوتی زیادی شده است که امیدواریم با پروژه دوربرگردان غیرهمسطح شهید میرزایی، ظرف مدت زمان معقولی به بهره‌برداری برسد.

آغاز عملیات حفاری ۳ ایستگاه خط ۲ متروی اصفهان

«آغاز عملیات حفاری ۳ ایستگاه خط ۲ متروی اصفهان» یکی از خبرهای پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جزئیات آن تشریح شد.

سیدمحسن واعظی‌فر، مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با اشاره به آغاز فعالیت عمرانی سه ایستگاه خط دو متروی این کلان‌شهر گفت: از مجموع ۱۶ ایستگاهی که در فاز نخست خط دو متروی اصفهان در حال اجرا است، به‌تازگی عملیات حفاری و احداث سه ایستگاه آخر شامل ابن‌سینا، امام علی (ع) و حافظ آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر از دو جبهه کاری با استفاده از سه دستگاه تی‌بی‌ام (دستگاه حفار مکانیزه) عملیات حفاری در حال انجام است و در طول مسیر خط دو، ۲۳ ایستگاه وجود دارد که در حال حاضر اولویت نخست اجرای آن ۱۴.۷ کیلومتر با ۱۶ ایستگاه است، به‌نحوی که از ایستگاه دارک آغاز می‌شود و به ایستگاه شهید حجازی ابتدای خیابان کهندژ خاتمه پیدا می‌کند.

چالش‌های گردشگری بندرعباس

یکی از گزارش‌های پربازدید هفته گذشته «چالش‌های گردشگری بندرعباس» بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

در بین کلان‌شهرهای ایران، بندرعباس به عنوان بزرگ‌ترین بندر کشور دارای ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف است، اما به‌رغم اقدامات انجام شده، در حوزه گردشگری با چالش‌ها و مشکلاتی روبه‌رو است و ظرفیت‌های گردشگری آن مغفول مانده است.

علی عامری‌سیاهویی، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری بندرعباس با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری این کلان‌شهر، می‌گوید: امروزه کمتر شهری را می‌توان بدون رویکرد و نگرش توسعه گردشگری مدیریت کرد. توجه ویژه به حوزه گردشگری توسط مدیریت شهری منجر به ساختن شهری زیبا و جذاب برای شهروندان و همچنین برای سرمایه‌گذاران و گردشگران می‌شود که شهر بندرعباس نیز از این قاعده مستثنی نبوده است و فعالیت‌های مختلفی در حال انجام است.

وی تاکید می‌کند: شهرداری بندرعباس با توجه به نگاه ویژه شهردار، به ایجاد و توسعه فضاهای گردشگری و سرگرمی ورزشی، احداث شهربازی در بلوار خلیج فارس به مساحت ۷۰ هزار متر مربع، ایجاد و توسعه فضاهایی با هدف جذب گردشگری شهری و غیرشهری در کوهستان پارک پنجعلی همچون زیپ‌لاین، پیست دوچرخه‌سواری حرفه‌ای و مکان‌هایی با کاربری تجاری، واگذاری نقاطی از ساحل بندرعباس با هدف ایجاد باشگاه ورزشی و تفریحات آبی را در دستور کار دارد.

رضا آتش‌آب‌پرور، کارشناس حوزه سرمایه‌گذاری می‌گوید: ساحلی بودن هر شهری در دنیا به عنوان یک مزیت محسوب می‌شود؛ به طوری که در ایران تمام شهرهای ساحلی شمال و جنوب علاوه بر برخورداری از مزیت اقتصادی، از مزایای گردشگری و تولید ثروت در این حوزه برخوردار هستند، در حالی که دیگر شهرها از آن بهره‌ای ندارند.

وی معتقد است: امروزه سرمایه‌گذاری و گردشگری از مهمترین منابع درآمدزایی شهرداری‌ها به‌شمار می‌رود که در برخی شهرهای ایران از جمله بندرعباس کمتر مورد توجه قرار گرفته است؛ شهر بندرعباس نیز از این قاعده مستثنی نیست، اما در سال‌های اخیر شهر بندرعباس از چندین معضل به عنوان مهمترین چالش‌های سرمایه‌گذاری در بندرعباس رنج می‌برد.

اجرای کیلومتر صفر تا ۱۴۵۰ رینگ چهارم با برآورد هزینه ۱۰۰ میلیارد تومانی

«اجرای کیلومتر صفر تا ۱۴۵۰ رینگ چهارم با برآورد هزینه ۱۰۰ میلیارد تومانی» در اصفهان راه‌اندازی می‌شود» در زمره اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود.

اصغر کشاورزراد، معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: برآورد هزینه اجرایی احداث کیلومتر صفر تا ۱۴۵۰ رینگ چهارم به صورت تقریبی ۱۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در مسیر کیلومتر صفر تا ۱۴۵۰ رینگ چهارم کندروها جهت دسترسی محلی در نظر گرفته شده است، افزود: بین مسیر تندرو و کندرو به دلیل اختلاف سطح باند، دیوار حائل به طول حدود ۱۳۰۰ متر اجرا می‌شود که آغاز دیواره‌ها از کیلومتر ۹۳۰ است.

شکست سبدها در کرج!

دیگر گزارش پربازدید هفته گذشته «شکست سبدها در کرج!» بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

حدود سه سال از داستان جمع‌آوری سطل‌های زباله مقابل ساختمان‌های کرج می‌گذرد، داستانی که از ابتدا نیز با اما و اگرهای بسیاری همراه بود و نارضایتی شهروندان در این خصوص را به دنبال داشت.

منوچهر غفاری، سرپرست شهرداری کرج با بیان اینکه جمع‌آوری سبدهای زباله از مقابل منازل یکی از طرح‌هایی بود که قبل از اجرا نیاز به اطلاع‌رسانی گسترده و آماده‌سازی ذهنی شهروندان داشت، می‌افزاید: این طرح پیش از این در بسیاری از کلان‌شهرها اجرا شده بود و خروجی مناسبی داشته است، اما اینکه چرا در کرج آن طور که باید مورد استقبال قرار نگرفت، جای بررسی و تأمل دارد.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در خصوص تفکیک زباله از مبدا و منازل شهروندان، اظهار می‌کند: در این خصوص باید تولید محتوا در قالب بسته‌های مختلف در دستور کار قرار گیرد و رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیما نیز باید شهرداری را در انتشار آنها یاری کند.

علی قاسم‌پور، رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه حوزه خدمات شهری شهرداری پیشانی عملکرد شهرداری این کلان‌شهر است و شهروندان نحوه خدمات مدیریت شهری را نظاره و قضاوت می‌کنند، اظهار می‌کند: این موضوع بسیار ناپسند است که طرح جمع‌آوری سبدهای زباله شهر کرج از سال ۹۹ آغاز شد و تا شهریور ۱۴۰۱ ادامه داشت، اما برای مردم خسارت و هزینه به بار آورد.

وی تاکید می‌کند: ذخیره‌سازی موقت زباله برای مردم و شهر کرج به یک معضل تبدیل شده است و شهرداری باید هرچه سریع‌تر طرح جدید را بر اساس نقاط، جمعیت و تراکم ارائه دهد و در این راستا هرچه سریع‌تر تدبیر و برنامه‌ریزی کند.

ظرفیت پارکینگ‌های زیرسطحی به ۲۰۰۰ خودرو می‌رسد

از دیگر اخبار پربازدید در هفته گذشته «ظرفیت پارکینگ‌های زیرسطحی به ۲۰۰۰ خودرو می‌رسد» بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: با احداث پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید ظرفیت این پارکینگ‌ها در شهر اصفهان به دو هزار خودرو خواهد رسید.

وی با اشاره به ترافیک حاصل از پارک خودرویی کنار معابر شهری، اظهار کرد: یکی از معضلات ترافیکی شهر اصفهان، پارک دوبل یا پارک در ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی است که به صورت یک فرهنگ اشتباه در شهر اصفهان جا افتاده است و نتیجه آن، خارج کردن یک خط از ترافیک خیابان و به نوعی تجاوز به حقوق سایر شهروندان است.

افق سرزندگی شهری در اراک

از دیگر گزارش‌های پربازدید در هفته گذشته «افق سرزندگی شهری در اراک» بود.

به باور برخی از کارشناسان، سرزندگی شهری نشان‌دهنده میزان زیست‌پذیری شهر است که در توسعه آن با این نگاه که شهر تنها برای تأمین نیازهایی همچون مسکن و نیازهای اولیه است، نادیده گرفته می‌شود و همین امر موجب خواهد شد بعضی شهرها به مکان‌هایی سرد و بی‌روح تبدیل شوند، در واقع ساکنان فضاهای شهری که سرزندگی ندارد، به افرادی افسرده تبدیل می‌شوند، از این‌رو برنامه‌ریزان سعی کرده‌اند سرزندگی را حداقل در بخش‌هایی از شهر ایجاد کنند.

سیاوش آقاخانی، کارشناس مسائل شهری در این باره می‌گوید: در حوزه شهری طرح‌های جامع و تفصیلی وجود دارد که مبنای آن را سخت‌افزار شهری تشکیل داده است و هیچ توجه مؤثری به نشاط شهروندی نشده است، این در حالی است که ما امروز نیازمند یک طرح جامع در حوزه فرهنگی اجتماعی شهر هستیم تا مدیران شهری بدانند در یک افق پنج ساله چه برنامه‌هایی را در این حوزه در اولویت خود بگذارند و همچنین توانایی ارزیابی عملکرد خود را داشته باشند.

وحید ایرجی، معاون معماری و شهرسازی شهردار اراک اظهار می‌کند: با توجه به کمبود فضاهای تفریحی و گردشگری در شهر اراک و نیاز به توسعه این گونه فضاها، همچنین برای ارتقای کیفیت زندگی و تأمین نیازهای اوقات فراغت شهروندان و افزایش نشاط اجتماعی، این معاونت در حال طراحی بوستان‌های موضوعی و فضاهای زیرپل‌ها در سطح شهر است.

فعالیت ۲ اکیپ گشت بازرسی شهرداری در شهر اصفهان

سیدعلی عبدالهی، مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان از فعالیت هشت اکیپ گشت بازرسی در قالب ستاد مهر در سطح این شهر خبر داد و گفت: از این تعداد، دو اکیپ گشت بازرسی از سوی سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار در سطح شهر فعال است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان و رانندگان می‌توانند هرگونه تخلفی که از سوی خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین در سطح شهر مشاهده کردند را از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ و اعلام کد شناسایی رانندگان که به وسیله برچسب روی خودروهای وانت، نیسان، کامیونت و خودروهای نیمه سنگین درج شده است، اطلاع دهند تا در اسرع وقت به تخلف آنان رسیدگی شود.

کد خبر 610076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.