یک ایران و یک الکلاسیکو

از هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر، سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران روز جمعه_پانزدهم مهرماه_ از ساعت ۲۰ در ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر شاهد برگزاری الکلاسیکوی ایران در ورزشگاه نقش‌جهان به میزبانی سپاهان خواهیم بود. پرسپولیس و سپاهان در شرایطی به مصاف یک دیگر می‌روند که هر دوتیم برای ماندن در کورس قهرمانی، حفظ و رسیدن به صدر جدول تلاش می‌کنند. شاگردان مورایس با کسب ۱۲ امتیاز از هفت بازی در جایگاه سوم جدول رقابت‌ها ایستاده‌اند و قرمزپوشان پایتخت با ۱۴ امتیاز صدر جدول را در اختیار دارند. در رابطه با شرایط دو تیم پیش از الکلاسیکو و پیش بینی نتیجه این دیدار گفت و گویی با پیشکسوتان دو تیم داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

سپاهان در مقابل هوادار دو نیمه متفاوت داشت

حسین چرخابی، پیشکسوت فوتبال اصفهان در در رابطه با شرایط سپاهان در مقابل هوادار اظهار کرد: من این بازی را به دو نیمه تقسیم می‌کنم که نیمه اول در ده دقیقه ابتدایی سپاهان به دلیل باز شدن دروازه خود شرایط مطلوبی نداشت اما پس از به ثمر رساندن گل تساوی تا پایان نیمه اول که گل دوم زرد پوشان اصفهان به ثمر رسید آن‌ها تیم برتر میدان بودند و استحقاق این نتیجه را داشتند. اما در نیمه دوم مورایس قصد داشت شیوه بازی در زمین خود و ضد حمله زدن را پیاده کند که اصلاً موفق نبود و حتی یک موقعیت گل هم نداشت.

وی افزود: در نیمه دوم هوادار تهران تیم برتر میدان بود و علاوه بر در دست داشتن مالکیت توپ موقعیت خوب هم داشت، درواقع سپاهان خوشبخت بود که بازی را برد اما نباید خوشحال باشد چرا که زیبا بازی نکرد و فکر می‌کنم کادر فنی این تیم هم رضایت نداشته باشند.

یک ایران و یک الکلاسیکو

فاصله خطوط سپاهان بسیار زیاد است

چرخابی خاطر نشان کرد: فاصله خطوط سپاهان بسیار زیاد است و گاهاً می‌بینیم که فاصله بین مدافع آخر این تیم با هافبک‌ها به ۶۵ متر می‌رسد که این یک نقطه ضعف شدید برای تیمی است که در سطح بالا بازی می‌کند. تنها نکته مثبتی که وجود داشت این بود که مورایس از بازیکنان جوانی همچون عیسی مرادی و محمد قربانی استفاده کرد. اما در مجموع آن‌ها چیزی برای ارائه دادن نداشتند با اینکه بازی را برده بودند.

وی ادامه داد: در ضربات ایستگاهی عده‌ای از بازیکنان باید یارگیری کنند و عده‌ای منطقه را پوشش دهند، اگر شما گل خورده سپاهان در مقابل هوادار را دیده باشید متوجه می‌شوید که نفر اول طلایی پوشان در منطقه یارگیری اصلاً حضور نداشت و به همین سبب دروازه باز شد و می‌توان گفت سپاهان در یارگیری ضعیف عمل کرده است.

سپاهان در خط دفاعی ضعف دارد

پیشکسوت فوتبال اصفهان ادامه داد: صد در صد خط دفاعی زردپوشان مشکل دارد. وقتی که نفرات یک تیم عقب نشینی می‌کنند یعنی ترس از جا ماندن دارند وقتی که می‌گوییم فاصله خطوط سپاهان به ۶۵ متر می‌رسد اولین دلیلش مدافعان آخر هستند که تیم را به سمت جلو هدایت نمی‌کنند و این یک ضعف بسیار بزرگ است و سرمربی تیم باید آن را برطرف کند.

وی افزود: ضعیف عمل کردن سایر تیم‌ها شانس شاگردان مورایس را افزایش داده است اما نباید فراموش کنیم اگر سپاهان می‌خواهد به طرف صدر جدول برود باید شرایط بازی را ارتقا دهد. ممکن است سرمربی برنامه‌هایش را در تمرینات ارائه دهد اما بازیکنان پیاده نکنند چرا که طلایی پوشان بازی خوب هم از خودشان نشان داده‌اند.

دیدار فردا برای هر دو تیم اهمیت دارد

چرخابی اظهار کرد: این بازی برای هر دو تیم اهمیت بسیار زیادی دارد مخصوصاً که پرسپولیس تهران در مقابل تراکتور نتیجه را واگذار کرده است و این دیدار می‌تواند برای شاگردان گل محمدی و طلایی پوشان یک نقطه شروع باشد و مهم این است که کادر فنی سپاهان بداند یکی بازی حیاتی پیش رو دارد و می‌توانم بگویم این بازی ۹ امتیازی است.

وی ادامه داد: من اعتقاد دارم هر دوتیم مهره‌های خوبی دارند و هزینه زیادی هم کرده اند و بنابراین باید بازی‌هایی در حد مهره‌هایشان ارائه بدهند. پرسپولیس مهره‌های ملی پوش زیادی دارد و سپاهان نیز علاوه بر بازیکن کادر فنی باتجربه‌ای هم دارد و فراموش نکنید زردپوشان چهار بازیکن خارجی دارند.

پیشکسوت فوتبال اصفهان خاطر نشان کرد: فوتبال کاملاً بدون حساب و کتاب است و نمی‌توان درباره برد و باخت صحبت کرد و من پیش بینی خاصی ندارم اما این موضوع را می‌دانم که هفته آینده تیمی که چیدمان بهتر و بازیکنان متمرکزتری داشته باشد می‌تواند برنده باشد.

تراکتور انگیزه‌های زیادی برای پیروزی داشت

حمید درخشان پیشکسوت فوتبال پرسپولیس نیز درباره شرایط این تیم اظهار کرد: به جز هفته هفتم در سایر دیدارها قرمز پوشان روند صعودی داشته اند و در مقابل تراکتور به لحاظ روحی و روانی چندان موفق عمل نکردند. با احترامی که برای تراکتور قائلم باید بگویم آن‌ها انگیزه زیادی داشتند و با انجام کارهای دفاعی و متکی بودن به ضد حملات از فرصت‌های خودشان استفاده کردند.

وی ادامه داد: خط هافبک و فوروارد پرسپولیس نسبت به فصول گذشته به مراتب بهتر بوده است و در نهایت فکر می‌کنم این تیم رفته رفته بهتر هم خواهد شد.

یک ایران و یک الکلاسیکو

تعطیلات لیگ روند مثبتی را ایجاد نکرده است

درخشان در خصوص تاثیر وقفه لیگ برتر خاطر نشان کرد: به نظر من این تعطیلات روند مثبتی نداشته است چرا که در کوران مسابقات تیم‌های آمادگی شان را حفظ می‌کنند و این وقفه می‌تواند روند رو به رشد همه تیم‌ها از جمله پرسپولیس را متوقف کند و در سایر بازی‌ها هم این نوسانات دیده می‌شد.

وی‌افزود: به نظر من هنوز ضعف‌های شاگردان گل محمدی به طور کامل برطرف نشده است اما هفته به هفته شاهد بهبود آن‌ها هستیم. قرمز پوشان کمی در هماهنگی مشکل دارند و اگر دیاباته به جمع آن‌ها اضافه شود قطعاً این تیم تکمیل می‌شود هرچند که برخی از بازیکنان هم آمادگی جسمانی کامل ندارند اما تاکید می‌کنم که قطعاً بهتر می‌شوند.

پیشکسوت فوتبال ایران خاطر نشان کرد: سپاهان با توجه به نفرات و کادر فنی که در اختیار دارد از تیم‌های قابل احترام و خوب کشور است و من فکر می‌کنم این بازی برای شاگردان گل محمدی به خصوص در اصفهان دشوار باشد، چرا که هر دو تیم جز برترین‌های کشور هستند.

وی ادامه داد: نکته کلیدی که‌وجود دارد این است که هر کدام از سرمربیان که بتوانند از تاکتیک و فرصت‌هایی که به دست می‌آورند خوب استفاده کنند قطع به یقین برنده خواهند بود.

پرسپولیس با تجربه‌تر از سپاهان است

درخشان اظهار کرد: تیم گل محمدی با تجربه تر از حریف اصفهانی خودش است و فکر می‌کنم این دیدار یک هیچ به نفع قرمز پوشان به پایان برسد البته تاکید می‌کنم اگر به لحاظ روحی و روانی آماده باشند.

وی افزود: به هیچ عنوان برنده این دیدار را نمی‌توان قهرمان فصل شناخت و باتوجه به بازی‌های زیاد و اتفاقاتی که پیش رو داریم هر چیزی ممکن است رخ بدهد. البته سرخ پوشان پایتخت نسبت به فصل گذشته هم مهره و هم تفکر هجومی بیشتری دارند. به لحاظ مهره هر دو تیم در یک سطح هستند اما نوع پیاده کردن تاکتیک و استفاده از این مهره‌ها است که در نتیجه تاثیر گذار است.

کد خبر 610058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.