تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شهرداری/ مستنکفین مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تمام نهادهای دولتی، خصولتی و خصوصی را مشمول قانون استخدام خانواده ایثارگران دانست و گفت: نمایندگان مجلس پیگیر هستند که از طریق نهادهای ناظر، متولیان مستنکف از قانون را مورد پیگرد قانونی قرار دهند.

علی‌اکبر بسطامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران اظهار کرد: در جلسه‌ای که اخیراً به مناسبت هفته دفاع مقدس و به ریاست آیت‌الله رئیسی برگزار شد، موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت محور اصلی جلسه بود و دستگاه‌های متولی از ستاد کل نیروهای مسلح، برخی روحانیون مرتبط با موضوع، صدا و سیما و همچنین در آن حضور داشتند. تاکید رئیس جمهور بر این است که ایثارگران باید در دولت جدید مورد احترام بیشتری قرار گیرند از جمله اینکه مشکل ایثارگران در همه سازمان‌ها به هر شکل حل شود.

وی افزود: در حاشیه این جلسه مشکلات برخی از خانواده‌های ایثارگر از جمله موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران مطرح گردید و قرار شد دولت مساعدت لازم جهت اجرای دقیق این قانون را داشته باشد.

بسطامی درباره تبدیل وضعیت ایثارگران در شهرداری‌های کشور خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین نامه‌ای که از سوی معاون اول رئیس‌جمهور به استان‌ها ابلاغ شد، قریب به اتفاق شهرداری‌ها در سراسر کشور این قانون را اجرا کردند مگر اینکه در بخشی استنکاف از قانون صورت گیرد.

وی با اشاره به پیگیری فراکسیون ایثارگران و کمیسیون اجتماعی برای اجرای قانون تبدیل وضعیت خانواده‌های شهدا و ایثارگران ادامه داد: دولت نیز اهتمام ویژه‌ای به این موضوع دارد اما برخی از نهادها مانند مخابرات برای اجرای قانون با مشکلاتی روبه‌رو هستند زیرا سهامداران آن بخش خصوصی هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با استناد به بند ب ماده ۲۹ قانون جامع گفت: هیچ محدودیتی برای تبدیل وضعیت ایثارگران وجود ندارد و حتی در شرکت‌های خصوصی و شرکت‌های مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی نیز باید تبدیل وضعیت بر اساس قانون انجام شود.

وی تمام نهادهای دولتی، خصولتی و خصوصی را مشمول این قانون دانست و افزود: در خصوص استنکاف مخابرات از اجرای قانون به وزیر ارتباطات تذکر داده شده و اکنون نمایندگان مجلس پیگیر هستند که از طریق نهادهای ناظر، متولیان مستنکف از قانون را مورد پیگرد قانونی قرار دهند.

کد خبر 610054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.