دوز تقویت‌کننده کرونا سیستم ایمنی سالمندان را بهبود می‌بخشد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دریافت دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا به بهبود عملکرد سیستم ایمنی افراد مسن کمک شایانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تاثیرگذاری دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا بیش از ۸۰ مرد و زن ۷۵ تا ۹۸ ساله را مورد ارزیابی قرار دادند و شرکت‌کنندگان دو دوز اولیه از واکسن‌های کووید -۱۹ را دریافت کرده بودند، آن‌ها هیچ سابقه شناخته‌شده‌ای از عفونت کووید -۱۹ نداشتند. ۸۴ بزرگسال دیگر کمتر از ۷۵ سال با سابقه واکسیناسیون و عفونت مشابه به عنوان گروه کنترل مورد بررسی قرار گرفتند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سطح آنتی‌بادی در خون افراد مسن‌تر سه تا هشت برابر کمتر از افراد جوان‌تر بود. مردان مسن‌تر حتی نسبت به زنان مسن‌تر، یک تا سه برابر کمتر سطح آنتی‌بادی داشتند. سپس شرکت‌کنندگان واکسن‌های تقویت‌کننده کووید را دریافت کردند. حدود ۱۴ تا ۳۰ روز بعد، سطح آنتی‌بادی در افراد مسن‌تر با گروه جوان‌تر مطابقت داشت. مردان نیز دیگر سطح آنتی‌بادی کمتری نسبت به زنان نداشتند.

آزمایش‌های بالینی برای واکسن‌ها پاسخ آنتی‌بادی بالایی را در بزرگسالان مسن نشان داده‌اند که محافظت قوی برای آن‌ها فراهم می‌کند. با این حال نظارت مداوم پس از شش ماه کاهش آنتی‌بادی‌ها را نشان داد، بنابراین لازم است افراد دوزهای یادآور را دریافت کنند. به گفته محققان داده‌های ارائه شده این موضوع را تائید می‌کند که واکسن در ابتدا می‌تواند پاسخ آنتی‌بادی خوبی ایجاد کند، اما افراد مسن باید تشویق شوند تا واکسن و دوزهای یادآور را دریافت کنند تا با کاهش ایمنی ناشی از واکسن، از آن‌ها در برابر عفونت‌های جدید محافظت کنند.

کد خبر 609994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.