۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
سوزاندن؛ تاوان مقاومت

«در مقر اندیمشک اخبار را رصد می‌کردیم تا ببینیم یک ساعت پیش کجا بودند و الان به کجا رسیده‌اند. هدفشان فتح تهران بود. روز اول اسلام‌آباد را گرفتند. هر کس را مقاومت می‌کرد، می‌سوزاندند. در بیمارستان به مجروحان تیر خلاص می‌زدند.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، سازمان مجاهدین خلق از جمله گروه‌های تروریستی شناخته شده در جهان است که از سی‌ام خردادماه سال ۱۳۶۰، حیات خود را در مبارزه مسلحانه با مردم ایران تعریف کرد و به ترور در سال‌های ابتدای دهه ۶۰ پرداخت که بر اساس آمارها بیش از ۱۷ هزار نفر از شخصیت‌های سیاسی و مردم عادی به دست عوامل این گروه به شهادت رسیدند.

عملیات مرصاد که این سازمان تروریستی از آن با نام فروغ جاویدان نام می‌برد بخش دیگری از اقدامات ضد ایرانی فرقه رجوی بود که در واپسین روزهای جنگ تحمیلی و در استان کرمانشاه به‌وقوع پیوست و اعضای این گروه با کمک تسلیحاتی غرب و ارتش بعثی، تجاوز گسترده‌ای به ایران اسلامی داشتند که در این تهاجم انواع و اقسام جنایات را در حق مردم استان کرمانشاه و رزمندگان حاضر در این منطقه روا داشتند.

در بخشی از کتاب «مربع‌های قرمز» در ارتباط با جنایات این گروه در عملیات مرصاد آمده است: «منافقین سوم مرداد سال ۱۳۶۷ زیر سایه حملات عراق از مرزهای غربی رد شدند. در شهرها پیش می‌رفتند و همه چیز را به هم می‌ریختند. در مقر اندیمشک اخبار را رصد می‌کردیم تا ببینیم یک ساعت پیش کجا بودند و الان به کجا رسیده‌اند. هدفشان فتح تهران بود. روز اول اسلام‌آباد را گرفتند. هر کس را که مقاومت می‌کرد، می‌سوزاندند. در بیمارستان به مجروحان تیر خلاص می‌زدند.

در طراحی عملیات مرصاد مأموریت هر نیروی مشخص بود. نیرویی که اسلام‌آباد را می‌گرفت در شهر می‌ماند و نیروهایی که مأموریت تصرف شهرهای بعدی را داشتند بدون توقف پیشروی می‌کردند.

منافقین سریع سمت کرمانشاه حرکت کردند. پس از گذشتن از اسلام‌آباد به گردنه حسن‌آباد رسیدند که گروهی سپاهی با آنها درگیر شدند. منافقین آنها را به رگبار می‌بندند و فقط یک نفرشان زنده می‌ماند و برمی‌گردد. آن یک نفر در راه برگشت سه اتوبوس از بچه‌های لشکر بدر را می‌بیند که می‌خواهند به جنوب بروند. رزمنده‌های این اتوبوس نخستین رزمنده‌های سازماندهی شده‌ای بودند که با منافقین درگیر شدند.

معطلی منافقین در حسن‌آباد فرصت خوبی می‌شود تا رزمندگان در تنگه چهارزبر، چند کیلومتر جلوتر از حسن‌آباد، خط دفاعی تشکیل دهند. منافقین از حسن‌آباد و نیروهای لشکر بدر می‌گذرند و با نیروهای تیپ قائم، لشکر ویژه پاسداران و تیپ انصارالحسین و تعدادی از نیروهای لشکر ۲۷ درگیر و غافلگیر می‌شوند. منافقین در چهارزبر گیر کردند. سوم مرداد تا به روشنایی روز چهارم برسد، کرمانشاه خلوت و سوت‌وکور بود. روی دیوار بعضی خانه‌ها با رنگ روغن یا روغن سوخته ضربدر زده بودند که پاک نمی‌شد. بچه‌ها گفتند نیروهای منافق شبانه این علامت‌ها را زده‌اند که یعنی خانه حزب‌اللهی‌ها است و باید نابود شود.»

کد خبر 609934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.