برگزاری دوره تخت فولادشناسی از ۲۲ مهر

مسئول امور فرهنگی هنری مجموعه تخت فولاد از برگزاری دوره‌ آموزشی و معرفتی «تخت‌فولادشناسی» در این مجموعه بزرگ تاریخی و دینی شهر اصفهان خبر داد.

سعید پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شروع دوره تخت فولاد شناسی از بیست‌ودوم مهرماه است و شش هفته به طول می‌انجامد.

وی افزود: مدت زمان برگزاری دوبه پنج هفته و هر هفته روزهای جمعه در دو جلسه وکلاس برگزار می‌شود. هفته پایانی به بازدید میدانی حاضران در کلاس از فضاهای مختلف و متعدد این سرزمین مقدس اختصاص دارد.

مسئول امور فرهنگی هنری مجموعه تخت فولاد تصریح کرد: حدود ۵۰ نفر در این دوره ثبت نام کرده‌اند و از آرامگاه، مشاهیر، شگفتی‌ها و فضاهای دیگر تاریخی با شرح جزئیاتی همچون علائم رو ی قبرها، سنگ‌ها و سابقه تاریخی تکیه‌ها و آرامگاه‌ها دیدن می‌کنند.

وی تصریح کرد: تخت فولادشناسی دوره‌ای تخصصی و علمی است و پس از اتمام دوره چگونگی و نحوه اجرای آن ارزیابی می‌شود تا در دوره بعد که پس از این دوره آغاز می‌شود، بتوانیم دوره‌ها را با کیفیت و بهتر برگزار کنیم.

پرورش افزود: مرگ شناسی یا مرگ اندیشی، اهمیت پایگاه تاریخی گردشگری معنوی، گورستان‌های تاریخی اصفهان، رجال و مشاهیر سرزمین تخت فولاد، پدیده‌ها و شگفتی‌ها، تاریخ ادبیات و هنر و معماری آرامگاهی سرفصل‌های این دوره تخصصی هستند.

وی هدف از اجرای این دوره را آشنایی حاضران با گردشگری معنوی، اهمیت و جایگاه تاریخی تخت فولاد، پدیده‌ها و جاذبه‌های هنری و رجال و مشاهیر مدفون در تخت فولاد برشمرد و ابراز امیدواری کرد دوره به بهترین شکل برگزار شود.

کد خبر 609800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.