۹۰ درصد پروژه‌های نیمه‌کاره مربوط به حوزه‌های عمرانی، فرهنگی و حمل‌ونقل است

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون رصد منطقه‌ای از پروژه‌های عمرانی تهران داشتیم، گفت: حدود ۹۰ درصد پروژه‌های نیمه‌کاره مربوط به معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی، خدمات شهری و حمل‌ونقل و ترافیک است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد آقامیری امروز _سه‌شنبه دوازدهم مهرماه_ در نود و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، عامل اصلی مشکلات در پروژه‌های عمرانی نیمه کاره را واگذاری این پروژه‌ها به معاونت‌های غیر تخصصی دانست و اظهار کرد: با معاونت‌های عمرانی مناطق شهر تهران رصد منطقه‌ای از پروژه‌های عمرانی داشتیم که در این راستا حدود ۹۰ درصد پروژه‌های نیمه کاره مربوط به معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی و خدمات شهری و حمل‌ونقل و ترافیک بوده است.

وی با طرح این سوال که چه ضرورتی دارد معاونت‌هایی که تخصص آن‌ها مباحث عمرانی نیست متولی اجرای پروژه‌های عمرانی شوند؟، ادامه داد: البته ردیف بودجه برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود و با معاونت عمرانی قرارداد تنظیم می‌کنند و پروژه‌ها از طریق معاونت عمرانی اجرا می‌شود، اما تخصیص بودجه از طریق معاونت‌ها اختصاص می‌یابد که باعث کم و کاستی در اجرا شده و این پروژه‌ها نیمه کاره می‌ماند.

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به شهرداری تهران پیشنهاد می‌کنم تا پروژه‌ها در معاونت عمرانی تجمیع شود، تصریح کرد: پروژه‌هایی که در معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی، خدمات شهری و حمل‌ونقل ترافیک وجود دارد، بر اساس اولویتی که خود معاونت‌ها مشخص می‌کنند به معاونت عمرانی واگذار شود و ردیف بودجه برای آن‌ها در نظر گرفته شود. البته این اقدام در معاونت شهرسازی و معماری انجام می‌شود، اما به دلیل تناسبی که این معاونت با معاونت عمرانی دارد جای بحث نیست و در اجرای پروژه موفق هستند.

وی گفت: درخواست می‌کنم روی پیشنهاد تجمیع پروژه‌ها در معاونت عمرانی تمرکز شود تا گره‌ای از پروژه‌های نیمه کاره باز شود و پروژه نیمه کاره‌ای در سطح معاونت‌ها نداشته باشیم.

کد خبر 609736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.