آغاز نظارت بر فعالیت شرکت‌های سرویس مدارس در بندرانزلی

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری بندرانزلی از ساماندهی و آغاز نظارت بر فعالیت هفت شرکت مجاز سرویس مدارس در این شهر خبر داد.

حسین بیک‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: درحال‌حاضر در شهر بندرانزلی هفت شرکت مجاز در امر حمل‌ونقل دانش‌آموزان فعال است و تاکنون ۲۳۰ راننده سرویس مدارس در سامانه سپند ثبت‌نام کرده‌اند.

وی داشتن گواهینامه معتبر رانندگی، معاینه فنی، بیمه‌نامه خودرو، کارت واکسن، گواهی سلامت و نداشتن سوءپیشینه را از مهم‌ترین شرایط افراد در طرح ثبت‌نام سرویس مدارس دانست و افزود: خودروی رانندگان برای بازدید علائم و ایمنی و استعلام اصالت گواهینامه به پلیس راهور هدایت می‌شود و در صورت داشتن مشکلات فنی، پروانه فعالیت حمل‌ونقل مدارس برای آنان صادر نخواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری بندرانزلی خاطرنشان کرد: کلاس آموزشی نکات ایمنی و قوانین رانندگی و رانندگی به رانندگان سرویس مدارس با حضور پلیس راهور برگزار می‌شود.

بیک‌زاده با بیان اینکه با بازگشایی مدارس، گشت مشترک سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری و پلیس راهور شهرستان بندرانزلی به صورت روزانه بر فعالیت رانندگان سرویس مدارس نظارت می‌کند، تصریح کرد: به خانواده‌ها توصیه می‌شود برای بهره‌مندی از سرویس مدارس با شرکت‌های حمل‌ونقل دارای مجوز معتبر قرارداد امضا کنند، در غیر این صورت سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری بندرانزلی در قبال آن‌ها هیچ مسئولیتی نخواهد داشت.

وی گفت: درحال‌حاضر نرخ کرایه حمل‌ونقل دانش‌آموزان این شهر برای هر نفر ماهانه ۲۷۰ هزار تومان است که افزایش حدود ۱۹ درصدی نرخ کرایه در کارگروه ماده ۱۸ برنامه‌ریزی برای سرویس مدارس مصوب شده است و باید در شورای اسلامی شهر و هیئت تطبیق فرمانداری تصویب و تأیید شود.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 609644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.