دوربین تله‌فوتوی گلکسی S23 چه ویژگی دارد؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که دوربین تله‌فوتوی گلکسی S23 احتمالاً به قابلیت لرزش‌گیر مبتنی‌بر حسگر مجهز خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به گزارش‌های اخیر گوشی گلکسی S23 اولترا احتمالاً از دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی بهره خواهد برد، اما گفته می‌‏شود این دستگاه همچنان با دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی نسل قبل وارد بازار خواهد شد. شواهد نشان می‌دهد S23 اولترا می‌تواند اولین گوشی هوشمندی باشد که دوربین تله‌فوتوی آن از فناوری لرزش‌گیر سنسور شیفت (Sensor Shift Stabilization) بهره خواهد برد؛ قابلیتی که در آن لرزش‌های تصویر از طریق حرکت خود حسگر خنثی می‎‌شود.

شرکت سامسونگ آزمایش بر فناوری لرزش‌گیر تصویر مبتنی بر حسگر را حداقل از سال ۲۰۲۱ میلادی آغاز کرده است، اما تاکنون جزئیاتی در مورد ویژگی ذکر شده در دسترس نبود. اکنون این شرکت درخواستی برای گواهی حق اختراع در WIPO ثبت کرده است که به دوربین تله‌فوتوی جدید با پشتیبانی از فناوری لرزش‌گیر مبتنی بر حسگر اشاره دارد و احتمال استفاده از آن را در گلکسی S23 اولترا افزایش می‌دهد. البته ثبت درخواست حق اختراع برای یک فناوری جدید به این معنا نیست که حتماً از آن در یک محصول واقعی استفاده خواهد شد.

دوربین تله‌فوتو پرچم‌دار کنونی شرکت سامسونگ می‌تواند به بزرگ‌نمایی اپتیکال ۱۰ برابری دست پیدا کند و تثبیت‌کننده تصویر در این سطوح از بزرگ‌نمایی، احتمالاً تغییر زیادی بر کیفیت نهایی تصاویر ایجاد خواهد کرد. این فناوری به دوربین‌های گلکسی S23 اولترا اجازه می‌دهد تا در شرایط نوری مختلف، تصاویری با کیفیت و وضوح بالاتر ثبت کنند. اکنون باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا سامسونگ فناوری لرزش‌گیر سنسور شیفت را به گلکسی S23 اولترا اضافه خواهد کرد یا خیر؟ طبق شایعات اخیر، این شرکت احتمالاً سری بعدی گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود را در ماه ژانویه معرفی خواهد کرد.

کد خبر 609610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.