مکمل کلسیم به بهبود تراکم استخوانی افراد جوان کمک می‌کند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مکمل کلسیم در گروه‌های سنی جوان‌تر به میزان قابل‌توجهی سلامت استخوان‌ها را بهبود می‌بخشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کلسیم نقش مهمی در سلامت استخوان دارد؛ کمبود آن می‌تواند باعث کاهش تراکم استخوان و ایجاد بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان شود. مصرف مکمل کلسیم در سنین بالاتر فقط اندکی خطر پوکی استخوان یا شکستگی را کاهش می‌دهد. اخیراً گروهی از محققان یک بررسی سیستماتیک در مورد شواهد مربوط به تأثیر مکمل کلسیم در گروه‌های سنی جوان‌تر تکمیل کردند و متوجه شدند مکمل‌ها در واقع توده استخوان را بهبود می‌بخشد.

محققان مصرف کلسیم یا کلسیم به همراه ویتامین D را با دارونما در شرکت‌کنندگان زیر ۳۵ سال مقایسه کردند. آن‌ها به طور خاص، تراکم مواد معدنی استخوان یا محتوای مواد معدنی استخوان را مورد بررسی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مکمل‌های کلسیم در افراد زیر ۳۵ سال می‌تواند میزان چگالی مواد معدنی استخوان را هم در کل بدن و هم استخوان ران بهبود ببخشد و تا حدودی چگالی مواد معدنی استخوان ران، کل بدن و ستون فقرات کمر را افزایش دهد.

محققان متوجه شدند که هم منابع رژیمی حاوی کلسیم و هم مکمل کلسیم اثرات مثبتی بر چگالی کلی مواد معدنی استخوان دارد. به گفته پژوهشگران، سن خاصی برای شروع مصرف مکمل‌ها توصیه نشده است. دستورالعمل‌ها میزان مصرف کلسیم را براساس گروه سنی ۱۰۰۰ میلی‌گرم در روز برای سنین ۱۹ تا ۵۰ سال و ۱۲۰۰ میلی‌گرم در روز برای افراد بالای ۵۰ سال توصیه می‌کند.

کد خبر 609333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.