تامین دوباره اتوبوس‌ها به اقتصاد شهری ضربه می‌زند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در شرایطی که با کمبود منابع مالی و اقتصادی برای تامین اتوبوس مواجه هستیم، به اتوبوس‌ها و تاسیسات خدمات شهری آسیب می‌رسد. تامین این اتوبوس‌ها از بودجه عمومی شهر است و ضربه بدی به اقتصاد شهری می‌زند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _یکشنبه دهم مهرماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور میلیونی شهروندان در مقابله با اغتشاشات اخیر، اظهار کرد: بیش از ۴۰ سال است که دشمنان بر طبل شوم خود می‌کوبند و تاکنون به جایی نرسیده و نخواهند رسید. ملت متدین ایران اجازه نمی‌دهند که انقلاب بی‌نظیر تاریخی ایران را عده‌ای با برنامه‌ریزی خشن و داعش‌وارانه از بین ببرند.

وی با اشاره به حوادث اخیر زاهدان به شهروندان این استان تسلیت گفت و ادامه داد: آنچه اتفاق افتاد تحرکاتی بود که از آن سوی مرزها شروع شد و عده‌ای فریب خوردند و عملیاتی را انجام دادند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: دشمنان زحماتی را برای مردم به وجود می‌آورند، اما از این حرکت‌ها به جایی نمی‌رسند، به مسئولان فرهنگی هشدار می‌دهیم که از کنار جوانان به سادگی نگذرند نباید جوانان را رها کرد که در دامان فریب دشمن بیفتند.

وی با اشاره به خسارت‌های وارد شده به اتوبوس‌ها در پی اغتشاشات اخیر، افزود: در شرایطی که با کمبود منابع مالی و اقتصادی برای تأمین اتوبوس مواجه هستیم، به اتوبوس‌ها و تأسیسات خدمات شهری آسیب می‌رسد. تأمین این اتوبوس‌ها از بودجه عمومی شهر است و ضربه بدی به اقتصاد شهری وارد می‌کند.

چمران خاطرنشان کرد: همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد در روزهای ابتدایی سال شلوغی و ترافیک زیادی را شاهد بودیم، شناورسازی ساعات کاری در کاهش حجم ترافیک اثرگذار است، اما در تهران مسئله ترافیک مهم بوده و تأثیری که باید احساس نمی‌شود، اما در مجموع شناورسازی ساعات کاری اقدام خوب و منطقی است که سال‌های قبل مطرح و امسال عملیاتی شده است.

وی اضافه کرد: وعده‌هایی که در راستای تأمین اتوبوس داده شده بود، عملیاتی نشده است و ۵۵ دستگاه اتوبوس و ۱۰ دستگاه دیگر نیز از سایر بخش‌ها تحویل داده شده است تا معضلات موجود در این زمینه رفع شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در مجلس شورای اسلامی پیرامون تأمین اتوبوس و دعوت از شهرداری، شورای اسلامی شهر، خودروسازان و وزارت کشور، گفت: در این زمینه دو ساعت بحث شد و مطرح کردیم که چه تعداد دستگاه اضافه شود و اما و اگرها کنار گذاشته شود.

وی با بیان اینکه ۱۰ سال است که از شرکت‌های خودروسازی اتوبوسی خریداری نشده است، تصریح کرد: شرکت‌ها اقدامات را در بخش‌های دیگری انجام دادند و شروع دوباره اقدامات زمان‌بر است، اما ساخت را آغاز کردند و آمادگی لازم در این زمینه وجود دارد، از این رو قرار شد تمام شرکت‌های تولیدکننده دعوت شوند و تعهد دهند که چه تعداد اتوبوس ساخته شود. بخش عمده منابع یعنی حدود ۸۰ درصد را وزارت کشور و ۲۰ درصد را نیز شهرداری‌ها پرداخت می‌کنند و هر جا قراردادی منعقد شده شهرداری سهم خود را پرداخت کرده است.

چمران در خصوص لزوم کاهش زمان صدور پروانه ساختمان، اظهار کرد: این گلایه را مطرح کردیم که پیش‌بینی‌ها اتفاق نیفتاده و باید حرکت جهادی در معاونت شهرسازی و سایر معاونت‌ها رخ دهد و زمان صدور پروانه به یک ماه کاهش یابد، چرا که این ظرفیت وجود دارد.

کد خبر 609143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.