جوابیه شرکت نمایشگاه‌های اصفهان به گزارش ایمنا درباره نمایشگاه گردشگری

شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در پی انتشار گزارش انتقادی از روند برگزاری و افتتاحیه «دوازدهمین نمایشگاه صنایع‌دستی، گردشگری و هتلداری اصفهان» جوابیه‌ای برای این خبرگزاری ارسال کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در روزهای گذشته گزارشی انتقادی در این خبرگزاری از روند برگزاری افتتاحیه «دوازدهمین نمایشگاه صنایع‌دستی، گردشگری و هتلداری اصفهان» با عنوان «بزک شده با هیاهو» منتشر شد، به دنبال انتشار این گزارش احمدرضا طحانیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در نامه‌ای به این شرح برخی انتقادات مطرح شده در گزارش را پاسخ داده‌اند:

«جناب آقای شریفی‌فر

مدیرمسئول محترم خبرگزاری ایمنا

با سلام و احترام

با تشکر از زحمات پیوسته آن رسانه شهری نسبت به همکاری با نمایشگاه اصفهان و پوشش خبرهای مربوط به رویدادهای نمایشگاهی از جمله دوازدهمین نمایشگاه صنایع‌دستی، گردشگری و هتلداری اصفهان که تعداد آن به شمارگان ۱۰ خبر رسیده است، لازم دیدم نسبت به گزارش نه چندان منصفانه‌ای که روز جمعه با عنوان «پر از هیچ» روی خبرگزاری ایمنا قرار گرفت و اکنون به «بزک شده با هیاهو» تغییر نام یافته، توضیحاتی را ارائه کنم.

۱ .با توجه به برنامه‌ریزی و ارائه کارت پارکینگ به مشارکت‌کنندگان قبل از برگزار شدن رویداد و توضیحاتی که به هر مجموعه داده می‌شود، مقرر می‌گردد تا خودروهای غرفه‌داران در پارکینگ مجاور سالن نمایشگاه قرار بگیرد، اما متأسفانه مشارکت‌کنندگان اصرار دارند این روال معمول را نادیده گرفته و خودروهای خود را به محل بارانداز –پشت سالن- که بر اساس اصول ایمنی و بروز حادثه باید خالی از خودرو باشد منتقل کنند.

۲ .در گزارش به «مسیر طولانی که فاقد علامت و جهت راهنمایی به محل برگزاری نمایشگاه است» اشاره‌شده است. اساساً مسیر اشاره‌شده در گزارش محل تخلیه بار، ورود کالاهای غرفه‌داران قبل از روز برگزاری و به‌اصطلاح درب‌های خروجی است. لازم به ذکر است؛ درب ورودی نمایشگاه با توجه به‌قرار گرفتن دو دستگاه پله‌برقی، راه‌پله‌های عریض و قرار گرفتن دو آسانسور در طرفین ساختمان ورودی مشخص است.

۳ .با توجه به محدودیت‌های موجود در فضای حاضر امکان برگزاری مراسم افتتاحیه وجود ندارد، اما با توجه به وقفه‌ای سه‌ساله که به دلیل شیوع ویروس کرونا برای برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی به‌وجود آمده بود و پس از برگزاری جلسات هم‌اندیشی با مدیران شهری از جمله سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و روابط عمومی شهرداری اصفهان، مدیران سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و دانشکده علوم پزشکی تصمیم بر آن شد که در فضای موجود مراسم افتتاحیه برگزار گردد. بنابراین وجود نور شدید و صدای محیط در فضایی موقت که صرفاً برای برپایی افتتاحیه شکل‌گرفته غیرقابل کتمان است، اما در نظر داشته باشید ما از برگزاری و برپایی عنوان نمایشگاهی سخن می‌گوئیم که پس از سه سال وقفه برگزارشده و همچنین از غرفه‌داران و مشاغلی سخن میگوییم که بیشترین و بزرگ‌ترین آسیب پس از شیوع ویروس کرونا بر پیکر آنان فرود آمد و نیاز بود با برگزاری مراسم رسمی افتتاحیه حتی با سختی و چالش‌های پرشمار زمینه رضایت و امید این بخش از اقتصاد کشورمان را فراهم کنیم.

۴ .در گزارش آمده ساعت بازدید نمایشگاه تا ساعت ۲۱ اعلام‌شده، درصورتی‌که چنین نیست. ملاک حقیقی اعلام تاریخ و ساعت پوستر رسمی نمایشگاه و اطلاعاتی است که روی سایت، کانال اطلاع‌رسانی و صفحه اینستاگرام وابسته به نمایشگاه اصفهان و یک‌میلیون پیامک که جهت اطلاع‌رسانی بهتر انجام‌شده می‌باشد. بنابراین ذکر ساعت نامشخص در گزارش که احتمالاً روی برخی اقلام تبلیغاتی غرفه‌داران منتشرشده است، محل اعتنا نمی‌باشد.»

کد خبر 609142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.