توسعه زیرساخت‌های گردشگری زنجان

شهردار زنجان گفت: شهرداری توسعه زیرساخت‌ها در حوزه گردشگری را در دستور کار خود قرار داده و مشوق‌هایی برای برگزاری جشنواره آش زنجان پیش‌بینی کرده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری زنجان، علیرضا فیروزفر با بیان اینکه دیگ‌های جشنواره آش ایرانی نمادی از فرهنگ و سنت مردم زنجان است، اظهار کرد: زنجان همان‌طور که شهر شور و شعور حسینی است، شهر شورونشاط نیز است.

وی افزود: شهرداری زنجان اقدامات لازم برای برگزاری جشنواره آش ایرانی را انجام می‌دهد و فضاسازی و زیباسازی محوطه و محیط جشنواره از اقدامات شهرداری است و در طول برگزاری این جشنواره برنامه‌های متعددی اجرا می‌شود.

شهردار زنجان خاطرنشان کرد: در کنار معرفی فرهنگ غذای ایرانی در جشنواره ملی آش، روحیه تعامل‌پذیری و مهمان‌نوازی زنجانی نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

فیروزفر اضافه کرد: شهرداری توسعه زیرساخت‌ها در حوزه گردشگری را در دستور کار خود قرار داده و مشوق‌هایی را برای برگزاری جشنواره آش زنجان پیش‌بینی کرده است.

وی تصریح کرد جشنواره آش با احیای فرهنگ‌ها، گردهم آوردن اقوام، رنگ‌ها و سنت‌ها موجب تقویت ارتباطات بین فرهنگی، تفاهم و همدلی می‌شود و در تقویت و توسعه نشاط اجتماعی نیز مفید است.

سیدسعید صفوی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با تأیید برگزاری جشنواره در نیمه دوم مهرماه، تاکید کرد: در حاشیه این جشنواره نمایشگاه صنایع‌دستی با حضور هنرمندان ۳۱ استان کشور برپا می‌شود و به دلیل شرایط آب و هوایی که در پاییز بر زنجان حاکم می‌شود، این جشنواره در فضای سربسته و دریکی از کریدورهای نمایشگاه بین‌المللی کاسپین برگزار خواهد شد.

وی گفت: در این جشنواره ملی، اقوام مختلف ایرانی به دعوت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، به این شهر می‌رود و با برپایی دیگ‌های بزرگ آش به روش و سبک و سیاق سنتی در محل برگزاری جشنواره، اقدام به پختن آش و نمایش آداب‌ورسوم و سنت‌های خود می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان تاکید کرد: توسعه گردشگری، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را در پی دارد و شهرداری‌ها از آن منتفع می‌شوند.

کد خبر 607973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.