بارش باران در نقاط مختلف کشور/افزایش دما در نوار شمالی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور و افزایش دما در نوار شمالی، خبر داد.

به گزارش ایمنا، صادق ضیاییان درخصوص شرایط جوی کشور، اظهار کرد: یکشنبه _دهم مهرماه_ در برخی مناطق مازندران، گلستان و ارتفاعات واقع در شرق تهران و سمنان ابرناکی، وزش باد و بارش پراکنده رخ می‌دهد و ساعات بعدازظهر در شمال هرمزگان و جنوب کرمان افزایش ابر گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید مورد انتظار است. همچنین در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: دوشنبه _یازدهم مهرماه_ در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم می‌شود. در نوار شمالی کشور افزایش نسبی دما و در نوار شرقی کاهش وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات واقع در شمال هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس افزایش ابر و رگبار موقتی انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: سه‌شنبه و چهارشنبه _دوازدهم و سیزدهم مهرماه_ جوی آرام و پایدار در کل کشور استقرار می‌یابد. پنجشنبه _چهاردهم مهرماه_ با نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل دریای خزر در شرق اردبیل، گیلان و غرب مازندران ابرناکی و بارش باران همراه با کاهش نسبی دما آغاز می‌شود و دریای خزر مواج خواهد بود.

وی درخصوص وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، ادامه داد: آسمان تهران فردا _دوشنبه یازدهم مهرماه_ صاف همراه با غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۳۰ درجه و روز سه‌شنبه _دوازدهم مهرماه_ صاف همراه با غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: طی امروز و فردا _دهم و یازدهم مهرماه_ اهواز با دمای ۴۲ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای هفت درجه سانتی‌گراد سردترین مرکز استان کشور است.

منبع: ایسنا

کد خبر 609136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.