آیا روغن زیتون خطر بروز بیماری قلبی را کاهش می‌دهد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف بیش از نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون در روز ممکن است خطر بروز بیماری‌های قلبی-عروقی را کاهش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان پس از انجام بررسی‌های لازم متوجه شدند افرادی که بیش از نصف قاشق غذاخوری در روز روغن زیتون مصرف می‌کنند کمتر از افرادی که هرگز از این روغن استفاده نمی‌کنند یا به ندرت مصرف می‌کنند دچار مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی-عروقی، آلزایمر و دیگر علل می‌شوند. روغن زیتون مشخصه رژیم غذایی مدیترانه‌ای است و ارتباط آن با کاهش مرگ‌ومیر در کشورهای جنوب اروپا به خوبی ثابت شده است.

روغن زیتون در میان همه روغن‌های گیاهی خوراکی، بالاترین درصد چربی مونوغیراشباع را دارد که کلسترول بد (LDL) را کاهش می‌دهد و باعث افزایش کلسترول خوب (HDL) می‌شود. روغن زیتون فشار خون را کاهش می‌دهد و حاوی ترکیبات گیاهی است که خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی است که روند بیماری‌ها از جمله بیماری قلبی را کاهش می‌دهد.

روغن زیتون هنگام پخت‌وپز می‌تواند جایگزین سالمی برای کره و دیگر انواع چربی‌ها باشد. دیگر روغن‌های گیاهی مایع نیز جایگزین‌های خوبی هستند؛ شواهد قوی فواید روغن‌های گیاهی سویا، ذرت، آفتابگردان و دیگر روغن‌های گیاهی را برای سلامت قلب نشان می‌دهد.

کد خبر 609048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.