تسهیلات لازم برای حضور سالمندان در شهر فراهم شده است

شهردار تیران گفت:‌ در دوره جدید مدیریت شهری با بهره‌گیری از امکانات، گذرگاه‌های ایمن برای سالمندان ایجاد و استفاده از حمل‌ونقل عمومی برای این قشر به منظور حضور در اجتماعات عمومی و بهره‌برداری از امکانات رفاهی، تسهیل شده است.

حسن حجتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سبک زندگی سالم در دوران پیش از سالمندی مقوله‌ای بسیار مهم و اثرگذار بر کیفیت زندگی آن دوران است و لازم است برای داشتن سالمندی توانمند مستلزمات این دوران از نوجوانی و جوانی مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه سلامت روحی سالمند با روحیه امیدواری، سرزندگی و سلامت جسم با کمترین درد و رنج ظهور پیدا می‌کند، افزود: تحقق این مهم با اصلاح سبک زندگی و نهادینه‌سازی رفتارهای صحیح همانند ورزش، تغذیه و تفریح سالم انجام می‌شود.

شهردار تیران توجه به نیازهای سالمندان توسط مسئولان و مردم را مهم خواند و خاطرنشان کرد: پیشکسوتان سرمایه جامعه و حافظان هویت ملی هستند و نباید مورد بی‌توجهی قرار بگیرند؛ آنان پل ارتباطی میان نسل جدید و تاریخ هستند.

حجتی تسهیل شرایط زندگی و بهره‌گیری از امکانات عمومی در حوزه مدیریت شهری را مهم عنوان و تصریح کرد: در دوره جدید مدیریت شهری با بهره‌گیری از امکانات، گذرگاه‌های ایمن برای سالمندان ایجاد و استفاده از حمل‌ونقل عمومی برای این قشر به منظور حضور در اجتماعات عمومی و بهره‌برداری از امکانات رفاهی تسهیل شده است.

وی از ارائه برنامه‌های نشاط‌آور ویژه این گروه سنی و آموزش سالمندان و شهروندان برای برخورد مناسب با همدیگر و رفع نگرانی‌های اجتماعی در شهر خبر داد.

کد خبر 608983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.