برنامه‌های هنری شهرداری اصفهان در فصل پاییز

در جلسه شورای مدیران مراکز هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، برنامه‌های فصل پاییز این اداره بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نشست مدیران مراکز اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با دستور کار برنامه‌های این اداره برای روز اصفهان و فصل پاییز برگزار شد.

سیدمحمد سجادزاده، معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفها ن اظهار کرد: با توجه به اینکه در ماه ربیع‌الاول قرار داریم نیاز است که محور برنامه‌ها با رویکرد افزایش نشاط اجتماعی و هویت فرهنگی برنامه‌ریزی و اجرا شود. برنامه‌های فصل پاییز اداره فرهنگی، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان باید بیش از گذشته از لحاظ محتوا و اجرا متفاوت باشد تا شهروندان بیشتری بتوانند در این برنامه‌ها شرکت کنند.

تقویت بعد ایثار و شهادت در برنامه‌های روز اصفهان

وی افزود: با توجه به اینکه روز بیست‌وپنجم آبان‌ماه، در تقویم رسمی کشور به عنوان روز اصفهان نام‌گذاری شده است نیاز است که بعد ایثار و شهادت این روز در تمام برنامه‌های اداره‌های هنری لحاظ شود، زیرا معتقدیم هنر یکی از ابزار مؤثر در تبیین مفاهیم مهم در جامعه است و به همین خاطر می‌توان بیش از گذشته مفهوم ایثار و شهادت را در قالب برنامه‌ها و فعالیت‌های هنری به شهروندان به ویژه نسل جوان تبیین کرد.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: برنامه‌های اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برنامه‌های بیست‌وپنجم آبان‌ماه نباید به یک روز خلاصه شود بلکه باید به صورت سلسله برنامه در مدت چند روز اجرا شود ضمن اینکه برنامه‌های این روز متمرکز به چند مکان اصلی شهر نشود بلکه در اکثر محله‌ها و مکان‌های شهر برگزار شود تا شهروندان بیشتری امکان حضور در این برنامه‌ها را داشته باشند.

وی تاکید کرد: برای اطلاع‌رسانی شهروندان از برنامه‌های روز اصفهان نیاز است بیش از گذشته از ظرفیت رسانه‌های شهر اصفهان استفاده شود ضمن اینکه برای اطلاع‌رسانی برنامه‌ها و فعالیت این روز یک پیوست رسانه‌ای تهیه و تدوین شود تا بتوانیم به شیوه مطلوب و اثرگذار به شهروندان اطلاع‌رسانی کنیم.

محور برنامه‌های روز اصفهان ایثار و شهادت است

علی عطریان، مدیر اداره هنری سازمان فرهنگی، هنری و اجتماعی شهرداری اصفهان، اظهار کرد: محور برنامه‌های مراکز زیرمجموعه این اداره در روز اصفهان، ایثار و شهادت با رویکرد تخصصی و بیان این محورها از زبان هنر است، در واقع برنامه‌های این روز که به مدت یک هفته توسط مراکز اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود، به بیان موضوعات ایثار و شهادت و مرتبط با فعالیت و رویکرد این مراکز است، به عنوان مثال در نشست «شیوه ما مردمان» که محوریت برنامه آن فرهنگ عامه اصفهان است، قرار است به تأثیر جنگ در فرهنگ عامه اصفهان پرداخته شود.

وی با اشاره به برنامه‌های مراکز این اداره در فصل پاییز، اظهار کرد: برنامه‌های اجرا شده مراکز اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در فصل‌های بهار و تابستان مورد ارزیابی قرار گرفته است و در این ارزیابی‌ها نقاط ضعف و قوت برنامه‌ها احصا شده است که در برنامه‌ریزی فعالیت‌های فصل پاییز این نقاط ضعف برطرف شده است.

مدیر اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه بخشی از فعالیت مراکز این اداره، آسیب‌هایی را از لحاظ مشارکت و حضور شهروندان دارد زیرا در هر فعالیت فرهنگی و هنری که به صورت سلسله نشست برگزار می‌شود، مخاطب بعد از دو یا سه جلسه نسبت به آن جلسات احساس یکنواختی می‌کند و همین امر باعث می‌شود، که تمایل کمتری به حضور در ادامه این نشست‌ها داشته باشد.

وی ادامه داد: به همین خاطر در برنامه‌های فصل پاییز سعی شده است که این سلسله نشست‌ها از لحاظ محتوا، فضاسازی، تبلیغات و اجرای هر جلسه با جلسه قبل متفاوت باشد تا احساس یکنواختی برای مخاطب ایجاد نشود و شهروندان بیشتری تمایل به شرکت در این برنامه‌ها داشته باشند.

عطریان تاکید کرد: مخاطب‌شناسی یک اصل مهم در برنامه‌ریزی فعالیت‌های مراکز زیرمجموعه اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان است، به همین خاطر در این اداره سعی شده است برنامه‌ها از حالت تقویمی و مناسبتی به سمت شهروندمحوری سوق پیدا کند.

وی گفت: عدالت در اجرای برنامه‌های هنری در مکان‌های مختلف شهر یک اصل مهم است به همین خاطر این اداره سعی کرده است علاوه بر اجرای برنامه‌های متعدد در مکان‌های مختلف شهر اصفهان از فضاهای بلااستفاده شهری در اجرای برنامه‌ها استفاده کند تا فعالیت‌های هنری بیشتری در نقاط مختلف شهر اصفهان برگزار شود.

به گزارش ایمنا، در ادامه این جلسه مدیران مراکز اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برنامه‌ها و فعالیت‌های پیشنهادی مرکز خود را برای فصل پاییز ارائه کردند.

کد خبر 608485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.