مزایده خودروهای وارداتی فردا آغاز می‌شود

خودروهای خارجی صفر کیلومتر به دلیل مشکلات ثبت سفارش از گمرک ترخیص نشده‌اند و برای جلوگیری از تضییع این خودروها که در شرایط خوبی نگهداری نمی‌شدند، اجازه برگزاری مزایده به سازمان اموال تملیکی داده شد. فرایند برگزاری مزایده خودروهای رسوبی وارداتی از فردا آغازخواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از میان بیش از ۲,۲۴۹ خودروی وارداتی که سال‌هاست بلاتکلیف در انبارهای گمرک در شهرهای مختلف خاک می‌خورند، قرار است ۱,۰۶۲ خودرو به مزایده گذاشته شود.

عبدالمجید اجتهادی در این خصوص با اشاره به پرونده موسوم به ثبت سفارش در سال ۱۳۹۶، اظهار کرد: این پرونده در سال ۱۳۹۷ در دادگاه انقلاب تشکیل شد. ۱۰۶۲ خودروی خارجی صفر کیلومتر به دلیل مشکلات ثبت سفارش از گمرک ترخیص نشدند و برای جلوگیری از تضییع این خودروها که در شرایط خوبی نگهداری نمی‌شدند، اجازه برگزاری مزایده به سازمان اموال تملیکی داده شد.

وی در مورد جزئیات خودروها تصریح کرد: ۶۲ دستگاه لکسوس، ۴۵۹ دستگاه از خانواده هیوندا، ۱۵۴ دستگاه تویوتا، ۴۳ دستگاه پورشه، ۱۸۲ دستگاه کیا، ۱۵۲ دستگاه بی‌ام‌و، هشت دستگاه بنز، یک دستگاه ولوو و یک دستگاه بی‌نام به مزایده گذاشته خواهد شد.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی افزود: تاریخ بازدید از خودروها هفتم تا دوازدهم مهرماه بوده و افراد بعد از بازدید باید پیشنهاد خود را ارائه کرده است و همزمان با آن ۱۵ درصد قیمت خودرو را به عنوان ضمانت سپرده‌گذاری کنند. متقاضیان باید حتماً توجه داشته باشند که سپرده مخصوص مزایده فوق‌العاده ۵۶۵ ثبت سفارش است.

وی با بیان اینکه اسامی برندگان مزایده در شانزدهم مهرماه اعلام می‌شود، گفت: افرادی که ضمانت‌نامه را سپرده کردند اما پشیمان شدند تا ساعت ۱۴ سیزدهم مهرماه فرصت دارند با مراجعه به سایت ستادیران انصراف خود را اعلام کنند.

سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در نظر دارد خودروهای تحت اختیار خود را با بهره‌گیری از سامانه مزایده الکترونیک دولت به‌صورت اینترنتی بفروشد؛ بنابراین متقاضیان می‌توانند از ساعت هشت صبح هفتم مهرماه لغایت ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه _دوازدهم مهرماه_ جهت دریافت اطلاعات فهرست خودروها و شرایط و همچنین رؤیت خودروهای مطرح در مزایده و ارائه پیشنهاد به وبگاه مزایده الکترونیک به نشانی eauc.setadiran.ir مراجعه کنند.

اجتهادی با بیان اینکه خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی در لیست این خودروها قرار ندارند، اظهار کرد: هیچ سرقتی از این خودروها صورت نگرفته است. این خودروها برای فروش داخل بوده است و شماره‌گذاری ملی می‌شود. اشخاص حقیقی با کد ملی و اشخاص حقوقی با کد اقتصادی می‌توانند در این مزایده شرکت کنند.

وی با بیان اینکه منابع حاصل از فروش این خودروها به خزانه دولت واریز می‌شود، مطرح کرد: اگر برای این خودروها رأی برائت صادر شود، منابع از خزانه به حساب‌هایی که قوه قضائیه تعیین می‌کند واریز خواهد شد.

معاون وزیر اقتصاد در مورد تحویل خودروها نیز گفت: برندگان تا سه روز بعد از مزایده فرصت دارند برای تسویه مراجعه کرده و خودرو را تحویل بگیرند.

به گفته اجتهادی برای افراد محدودیتی وجود ندارد و یک فرد می‌تواند در مزایده چند خودرو شرکت کند. قیمت‌گذاری خودروها توسط هیئت سه‌نفره از کارشناسان رسمی دادگستری انجام گرفته و قیمت پایه در سایت ذکر خواهد شد.

شرکت‌کنندگان در مزایده باید جهت ثبت‌نام و دریافت گواهی امضای الکترونیک (توکن) به دفاتر ثبت اسناد رسمی در سراسر کشور مراجعه کنند.

برگزاری مزایده صرفاً از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت به آدرس فوق بوده و ارائه پیشنهاد قیمت نیز از این طریق انجام می‌شود؛ لذا کلیه شرکت کنندگان در مزایده می‌توانند از تاریخ فوق‌الذکر به نشانی eauc.setadiran.ir مراجعه و با استفاده از امضای الکترونیک، نسبت به ثبت پیشنهاد اقدام کنند.

البته ثبت پیشنهاد قیمت در سامانه مذکور حداکثر تا ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه _دوازدهم مهرماه_ امکان پذیر است.

نوع خودرو تعداد

لکسوس (NX۲۰۰,NX۳۰۰,RX)

۶۲

پورشه ماکان

۴۰

کیا (سراتو، سورنتو، اپتیما)

۱۸۲

بی ام و(۵۳۰،۷۳۰،x۴)

۱۵۲

بنز (E۲۰۰و مرسدس)

۸

هیوندا (توسان، سانتافه، سوناتا، سوناتا هیبریدی)

۴۵۹

تویوتا (کمری، رافور، کمری هیبریدی)

۱۵۴
ولوو ۱

پورشه باکستر

۳

بی نام

۱

کد خبر 608250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.