نرخ کرایه سرویس مدارس با تورم همخوانی ندارد

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری رودسر گفت: افزایش نرخ کرایه ۲۰ تا ۲۵ درصدی سرویس‌های مدارس با تورم موجود همخوانی ندارد و برای رانندگان مقرون به صرفه نیست.

قاسم خدادادی‌دشتکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در شهر رودسر سه شرکت مجاز در زمینه حمل‌ونقل دانش‌آموزان فعال است و تاکنون حدود ۸۰ راننده برای سرویس مدارس در سامانه سپند ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی نرخ کرایه پیشنهادی کارگروه ماده ۱۸ برنامه‌ریزی برای سرویس مدارس رودسر در شورای اسلامی شهر مصوب شده و در هیئت تطبیق فرمانداری شهرستان نیز تأیید شده است، اما نرخ کرایه با تورم موجود همخوانی ندارد و برای رانندگان مقرون به صرفه نیست.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری رودسر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا موجب شده است سرویس مدارس دو سال فعال نباشد، این نرخ باید ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یابد، اما کارگروه ماده ۱۸ با افزایش دوباره آن موافق نیست.

خدادادی‌دشتکی اضافه کرد: نرخ کرایه مصوب سرویس مدارس در رودسر برای هر دانش‌آموز ماهیانه و در مسافت دو کیلومتر ۱۳۸ هزار و ۷۵۰ تومان است و به ازای هر دو کیلومتر ۱۰ هزار تومان به این نرخ اضافه می‌شود.

وی داشتن گواهینامه معتبر رانندگی، معاینه فنی، بیمه‌نامه خودرو، کارت واکسن، گواهی سلامت و نداشتن سوءپیشینه را از مهم‌ترین شرایط افراد در طرح ثبت‌نام سرویس مدارس دانست و تصریح کرد: خودروی رانندگان برای بازدید علائم و ایمنی و استعلام اصالت گواهینامه به پلیس راهور هدایت می‌شود و در صورت داشتن مشکلات فنی، پروانه فعالیت حمل‌ونقل مدارس برای آنان صادر نخواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری رودسر گفت: کلاس آموزشی و یادآوری نکات ایمنی و قوانین رانندگی به رانندگان سرویس مدارس با حضور پلیس راهنمایی و رانندگی و نحوه استفاده از سرویس مدارس با حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان، مدیران مدارس شهر و روستاهای بخش مرکزی رودسر برگزار شده است.

خدادادی‌دشتکی با بیان اینکه با بازگشایی مدارس، گشت مشترک این سازمان و پلیس راهور شهرستان رودسر به صورت روزانه بر فعالیت رانندگان سرویس مدارس نظارت می‌کند، افزود: به خانواده‌ها توصیه می‌شود برای بهره‌مندی از سرویس مدارس با شرکت‌های حمل‌ونقل دارای مجوز معتبر قرارداد امضا کنند تا در طول سال تحصیلی با مشکلی مواجه نشوند.

به گزارش ایمنا، شهرستان رودسر با حدود ۱۴۷ هزار نفر جمعیت، شامل چهار بخش کلاچای، چابکسر، رحیم‌آباد، بخش مرکزی رودسر و ۱۰ دهستان است و در ۷۰ کیلومتری شهر رشت در مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 608216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.