برنامه راهبردی شهرداری یزد برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره

شهردار یزد با بیان اینکه اجرای بعضی از پروژه‌های این کلان‌شهر از سال‌ها پیش معطل مانده است، گفت: شهرداری یزد برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره برنامه راهبردی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالقاسم محی‌الدینی امروز _چهارشنبه دوم مهرماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در ایام هفته دولت از سوی شهرداری یزد به شهروندان قول داده شد، این بود که بعد از ایام محرم و صفر هر هفته یک پروژه را افتتاح یا کلنگ‌زنی کنیم که از هفته آینده این قول عملیاتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: افتتاح فاز نخست کارخانه کمپوست و رونمایی از ماشین‌آلات این کارخانه برنامه نخستین هفته است و افتتاح بازارچه‌های سطح شهر که توسط شهرداری ایجاد شده، مربوط به هفته دوم است.

شهردار یزد افزود: بعضی هفته‌ها ممکن است بیشتر از یک پروژه را در دست اقدام داشته باشیم، اما حداقل یک مورد را بنا به قول داده شده به شهروندان، افتتاح خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در یک ماه گذشته مجمع خیران شهرداری یزد تقویت شد و با چند نفر از خیران جلساتی برگزار کردیم، گفت: یکی از اقدامات در دستور کار، جلوگیری از پراکنده‌کاری و تجمیع پروژه‌ها است.

محی‌الدینی با تاکید بر اینکه در منطقه یک شهرداری یزد برنامه‌ریزی برای تکمیل خیابان دانش‌پایه انجام شده است که تا پایان سال جاری تکمیل شود و مورد بهره‌برداری قرار گیرد، تصریح کرد: البته با توجه به توافقاتی که در سال‌های گذشته انجام شد، ممکن است مجبور شویم بعضی پلاک‌های متفرقه را نیز تملک کنیم، اما تمرکز ما بر اجرای این پروژه است.

وی ادامه داد: در این منطقه همچنین بحث تملک خیابان تبلیغات اسلامی در دستور کار قرار گرفته است و با توجه به اینکه رقم آن ۲۰۰ میلیارد ریال است، در صدد تکمیل این پروژه تا پایان امسال هستیم.

شهردار یزد با بیان اینکه برای منطقه دو شهرداری یزد، پروژه «قرآن تا مدرس» در دستور کار قرار گرفته است و برای اجرای آن بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است تا بر اساس فازبندی اجرا شود، گفت: در منطقه سه شهرداری برنامه‌ریزی برای تکمیل بلوار آیت‌الله ابوترابی انجام شده است و با توجه به جلسات برگزار شده با متولیان وقف، همراهی بسیار خوبی با شهرداری داشتند و در یک ماه گذشته با احصای پلاک‌ها، مراحل کار به سمت کارشناسی پلاک‌ها پیش رفته است.

وی افزود: بلوار برازنده‌مقدم در منطقه چهار شهرداری که سال‌های سال به صورت نیمه‌کاره رها شده بود، برای تعیین تکلیف هدف‌گذاری شد و البته در ارتباط با بلوار شهید موحدین نیز پلاک‌های شناسایی شده، در دستور کار قرار می‌گیرد.

محی‌الدینی با بیان اینکه پروژه نقیب‌زاده در منطقه پنج شهرداری یزد از سال‌ها قبل باقی مانده است، به‌طوری که عمر این پروژه به حدود ۲۵ سال رسیده است، گفت: در زمان احداث بیمارستان شهید رهنمون عقب‌نشینی صورت نگرفت و کارکردی که به دنبال آن بودیم محقق نشد، اما بحث تملک و به نتیجه رسیدن پروژه را تا پایان سال جاری ادامه می‌دهیم.

کد خبر 608192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.