آخرین وضعیت اجرای فاز دوم آرامستان اراک

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری اراک گفت: در سال‌های قبل ۳۲ هکتار زمین برای احداث فاز دوم آرامستان خریداری شده است که مراحل ثبت اسناد در حال انجام است تا تملک آن به اتمام برسد.

مسعود آقازیارتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: همزمان با برگزاری مناقصه و عقد قرارداد با مشاور، در صدد تهیه طرح و نقشه برای انجام عملیات عمرانی فاز دوم آرامستان برآمده‌ایم تا با مشخص شدن معابر، قطعه‌بندی‌ها و فضای سبز کار اجرایی آغاز شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در دوران کرونا ظرفیت فاز اول آرامستان تکمیل شده بود، برای دفن اموات به زمین جدیدی احتیاج داشتیم، در حال حاضر دو هکتار از زمین خریداری و به این امر اختصاص داده شده است تا تملک مابقی زمین به انجام برسد.

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری اراک با بیان اینکه در این محل حدود پنج قطعه پیش‌بینی و در حال حاضر دو قطعه تکمیل شده است، تصریح کرد: در آستانه آغاز فصول سرد سال، در نظر داریم به‌طور موقت تا تهیه شدن طرح مشاور به همسطح‌سازی و کف‌فرش فضای بین قبور بپردازیم تا با آغاز بارندگی‌ها مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود.

وی ادامه داد: ایجاد فضای سبز در قطعات قانونی نیست، اما در اطراف این قطعات فضای سبز پیش‌بینی خواهد شد و با تهیه طرح به اجرا می‌رسد؛ در حال حاضر در بلوار میانی این محل نهال و گیاهانی همچون پیچ امین‌الدوله کاشته شده است.

آقازیارتی گفت: منتظر تکمیل روند تملک زمین هستیم تا با تهیه طرح مشاور و تصویب آن، عملیات اجرایی فاز دوم آرامستان را آغاز کنیم که این روند حدود دو ماه به طول خواهد انجامید.

کد خبر 607466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.