زنگ خطر نبود جای دفن اموات در اهواز

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری اهواز با اشاره به تکمیل ظرفیت آرامستان قدیم تا پایان امسال نسبت به نبود جای تدفین اموات هشدار داد و گفت: زنگ خطر نبود جای دفن اموات در این شهر به صدا در آمده است.

به گزارش ایمنا، میثم ایل‌اسکندری اظهار کرد: از سال ۹۵ به بعد آرامستان بهشت‌آباد، جایی برای توسعه نداشت و در این مدت از حاشیه‌ها و فاصله‌های بین قبور استفاده شد، لذا پایان سال ۱۴۰۰ هیچ جایی برای دفن عمومی نداشته است و تنها افرادی که مزار امانتی دارند یا از طریق دو طبقه کردن مزار، اموات خود را در این آرامستان دفن می‌کنند.

وی افزود: از ابتدای امسال خاکسپاری اموات در فضاهای آرامستان قدیم اهواز در حال انجام است.

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری اهواز گفت: آرامستان قدیم این شهر تا پایان امسال ظرفیت دفن اموات را خواهد داشت، بنابراین از ابتدای سال ۱۴۰۲ فضایی برای دفن عمومی در این آرامستان نداریم و زنگ خطر نبود جای دفن اموات وجود دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در آرامستان باغ فردوس، ۲۴ قطعه برای دفن اموات آماده‌سازی شده و یک قطعه از این قطعات نیز مسقف شده است؛ این آرامستان ظرفیت دارد که در یک روز ۴۰ تا ۴۵ نفر در یک قطعه خاکسپاری شوند.

ایل‌اسکندری در خصوص استقبال نکردن مردم از آرامستان باغ فردوس، گفت: با توجه به سختی مسیر دسترسی به این آرامستان مردم تمایلی به خاکسپاری اموات خود در این آرامستان ندارند.

وی با بیان اینکه اصلاح این جاده ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: جاده دسترسی این آرامستان مربوط به شرکت نفت و شرکت ملی حفاری است. انبار مرکزی امور مشترکین برق نیز در این مسیر مستقر است، بنابراین باید ارگان‌هایی که در حال استفاده از این جاده هستند، برای رفع مشکلات آن اقدام کنند.

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری اهواز با اشاره به اینکه در طرح تفصیلی، آرامستان رسمی اهوار باغ فردوس است و قیمت قبر در این آرامستان از کل کشور پایین‌تر است، تصریح کرد: اوایل امسال قیمت هر قبر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است، تعیین این نرخ به منظور ترغیب مردم برای خاکسپاری اموات خود در آرامستان باغ فردوس است.

منبع: ایسنا

کد خبر 615739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.