دیپلماتی که در منا آسمانی شد

دوم مهرماه، سالروز آسمانی شدن دیپلماتی است که قرعه شهادت در سرزمین منا به نام او خورده شد تا لبیک‌های این رزمنده دفاع مقدس در سرزمین وحی ناتمام بماند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهید غضنفر رکن‌آبادی در سال ۱۳۴۵ در قم متولد شد. او از چهره‌های شناخته شده در محور مقاومت لبنان بود. سفیر ایران در لبنان، کاردار ایران در سوریه و حافظ منافع ایران در دفتر مصر بود.

او حضور در بسیج را به عنوان رسالت انقلابی خویش قلمداد می‌کرد و بیشتر ساعت‌های روز را در دوره جوانی در بسیج می‌گذراند. نگاه وظیفه‌شناسانه شهید رکن‌آبادی به مسئولیت انقلابی خود از او عنصر مؤثر و فعالی در جامعه، مدرسه و محله ایجاد کرده بود.

برای نخستین‌بار در ۱۵ سالگی عازم جبهه‌های جنگ شد و همیشه با وجود حضور در جبهه به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کرد که هیچ‌گونه افت تحصیلی در مسیر تحصیلاتش رخ ندهد. آخرین باری که از جبهه بازمی‌گشت، همزمان با اجرایی شدن آتش‌بس میان ایران و عراق بود.

همسر شهید غضنفر رکن‌آبادی درباره او گفته است: «بیشترین دغدغه شهید رکن آبادی محور مقاومت یعنی فلسطین، سوریه، عراق و لبنان و همچنین مبارزه با رژیم صهیونیستی بود. از همان زمان کودکی به دنیا اعتنایی نداشت. اهل درس و مطالعه و عبادت بود. اشتیاق زیادی به مسجد رفتن داشت. کمک کردن به اولیا در امور خانواده از ویژگی‌های بارز او بود. کارهای محوله را همیشه به دقت و درستی انجام می‌داد. از حدود ۱۵ سالگی نماز شب می‌خواند. همیشه به همسایگان و دوستان کمک می‌کرد. ۱۲ سالگی او با پیروزی انقلاب اسلامی همزمان بود. در همان سنین در صحنه‌های تظاهرات فعالانه ظاهر می‌شد.»

ولایتمداری شهید رکن‌آبادی همیشه نه فقط در مقام گفتار که در عمل متجلی می‌شد. همواره خود را سرباز جان بر کف ولایت می‌دانست و تمام سخنان او در مجالس مختلف منطبق با سخنان مقام معظم رهبری بود. همیشه از اطرافیان خود می‌خواست که پیرو خالص ولایت و در همه حال حامی رهبر باشند؛ به‌طوری که این موضوع در نخستین بند وصیت‌نامه شهید رکن‌آبادی در کنار آرزوی او برای شهادت درج شده است.

از ماه‌ها قبل از موسم حج از او خواسته شده بود که بعثه مقام معظم رهبری را در موسم حج همراهی کند. او همواره می‌گفت امروز حضور در این جبهه برای من تکلیف است. او سراسر عمر خود را در جبهه‌های مختلف سپری کرده بود و حضورش را در موسم حج سال ۹۴ در راستای وظایف دینی و سیاسی‌اش ارزیابی می‌کرد. همواره آرزوی شهادت می‌کرد؛ همچنان که این آرزو اولین بند وصیت‌نامه این شهید بزرگوار بود.

سحرگاه دوم مهرماه سال ۱۳۹۴ بود که همراه با سایر حجاج از مزدلفه وارد سرزمین منا شد و در همان لحظات آغازین صبح عازم رمی جمرات شد، اما در صحنه‌سازی و برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط صهیونیست‌های سعودی گرفتار شد؛ همان‌هایی که بارها و بارها اقدام به ترورش کردند.

کد خبر 607437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.