مدارس نسبت به تربیت دینی دانش‌آموزان اهتمام داشته باشند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه معلمان جزو افرادی هستند که بیشترین تأثیر تربیتی را بر دانش‌آموزان دارند، گفت: مدارس نسبت به تربیت دینی دانش‌آموزان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدناصر حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آغاز سال تحصیلی، اظهار کرد: دوران تحصیل و مدرسه برای تمام دانش‌آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: این اهمیت نه تنها برای دانش‌آموزان بلکه برای تمام جامعه است، هر دانش‌آموز ۱۲ سال از عمر خود را در مدرسه می‌گذراند و مدارس نقش مهم، کلیدی و تأثیرگذار در تربیت اجتماعی، فردی و معنوی افراد دارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: سیستم آموزشی کشور نیز به همین دلیل با نام آموزش و پرورش شناخته می‌شود و در واقع بخش مهمی از وظیفه‌ای که مدارس بر عهده دارند، پرورش شخصیت دانش‌آموزان و تربیت آنها است.

وی گفت: اگر انسان علم داشته باشد، اما به خوبی پرورش نیابد ممکن است از این علم برای مقاصد شوم و ضد بشری استفاده کند، از این‌رو مدارس باید به تربیت دانش‌آموزان به ویژه تربیت دینی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

حیدری با اشاره به نقش و تأثیر معلمان و مربیان در تربیت دانش‌آموزان، تصریح کرد: معلمان همیشه برای دانش‌آموزان جایگاه ویژه و مهمی داشته و دارند، لازم است علاوه‌بر اینکه مباحث درسی را به محصلان آموزش می‌دهند، نسبت به تربیت آنها توجه و اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

کد خبر 607371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.