چه ارتباطی بین سلامت دهان و عوارض پس از حمله قلبی وجود دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مراقبت‌های دندانی عوارض پس از حمله قلبی را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین سلامت دهان و عوارض پس از حمله قلبی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، بیش از دو هزار بیمار که در سال ۲۰۱۷ دچار حمله قلبی شده بودند را مورد مطالعه قرار دادند. این بیماران بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ مراقبت‌های پریودنتال یا تمیز کردن دندان‌ها را دریافت کرده بودند یا هیچ مراقبتی از دهان نداشتند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که هیچ مراقبت دندانی نداشتند طولانی‌ترین مدت بستری شدن در بیمارستان را پس از حمله قلبی داشتند، اما بیمارانی که مراقبت‌های پریودنتال منظم دریافت کردند، کوتاه‌ترین مدت بستری در بیمارستان و تعداد مراجعات پیگیری بیشتری را در ماه آینده داشتند؛ بنابراین محققان متوجه شدند که سلامت پزشکی و دندان ارتباط نزدیکی با هم دارند.

با وجود اینکه مطالعه انجام شده رابطه علت و معلولی بین بیماری لثه و بیماری قلبی نشان نداد، اما این نوع تحقیقات به درک مرتبط بودن سلامت دهان و دندان و سلامت کلی اهمیت می‌دهد. به گفته محققان، ارتباط بهتر بین تیم‌های پزشکی و دندان‌پزشکی می‌تواند مداخله زودهنگام را برای تضمین سلامت دهان و دندان در بیمارانی که عوامل خطر بیماری قلبی دارند، افزایش دهد.

کد خبر 607286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.