دفاع مقدس سندی پر افتخار از ایستادگی ملت ایران در برابر مستکبران جهان است

فرماندار شهرستان لنجان گفت: یکپارچگی مردم ایران با پیروی از فرامین امام خمینی (ره) سبب شد تنها در مقابل همه دنیا ایستادند و همه دنیا شاهد بودند این ایستادگی و مقاومت چگونه موازنه جنگ را به نفع ایران تغییر داد و تمام محاسبات رزمی و نظامی که برای شکست ایران طراحی کرده بودند نقش بر آب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدی فشارکی در جمع مردم زرین شهر اظهار کرد: استکبار جهانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی منافع خود را در خطر دید از این رو از استقرار جمهوری اسلامی به جای رژیم خود فروخته پهلوی بسیار خشمگین بود.

وی با بیان اینکه دشمنان همواره به دنبال آسیب رساندن و تضعیف جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند، افزود: خشم مستکبران جهان از پیروزی ملت بصیر ایران به رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی به اندازه‌ای زیاد بود که تصمیم گرفتند در اوایل شکلگیری انقلاب از تثبیت آن جلوگیری کنند از این رو توطئه‌های مختلفی را علیه ملت ایران آغاز کردند.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه رزمندگان اسلام با دست خالی وارد میدان جنگ با دشمن تا به دندان مسلح شدند، تصریح کرد: سردمداران استکبار جهان پیش‌بینی می‌کردند ملت ایران توان مقاومت در برابر ارتش عراق را نخواهد داشت از این رو رژِیم بعث عراق را به تجهیزات نظامی روز دنیا مسلح کرده تا به مرزهای ایران حمله کند.

وی توکل به خداوند متعال و امید ملت ایران به نصرت الهی را یکی از مهمترین عوامل پیروزی در هشت سال دفاع مقدس دانست و ادامه داد: یکپارچگی مردم خصوصاً جوانان برومند کشور با پیروی از فرامین امام خمینی (ره) سبب شد تنها در مقابل همه دنیا ایستادند و همه دنیا شاهد بودند این ایستادگی و مقاومت چگونه موازنه جنگ را به نفع ایران تغییر داد و تمام محاسبات رزمی و نظامی که برای شکست ایران طراحی کرده بودند نقش بر آب شد.

محمدی دفاع مقدس را سندی پر افتخار از ایستادگی ملت ایران در برابر مستکبران جهان دانست و اضافه کرد: در طول چهار دهه اخیر هرکجا از فرهنگ ایثار و شهادت استفاده شد، ملت ایران به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا کرد و این عملکرد می‌تواند قرن‌ها برای نسل‌های آینده و حتی دیگر ملت‌های آزادی خواه جهان الگویی با قابلیت عملیاتی شدن باشد.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را نیاز امروز کشور دانست و گفت: جلوگیری از تحریف فرهنگ دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جدید یک رسالت مهم است و هفته دفاع مقدس به عنوان نمادی از گرامیداشت عزت، مقاومت، جهاد، شهادت، ایثار و خودباوری فرصت مناسبی برای تحقق این مهم است که باید از آن بهره برد.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس تجربه بزرگی برای ملت ایران بود، عنوان کرد: جهاد تبیین یکی از الزامات تحقق بیانیه گام دوم به شمار می‌آید از این رو باید در مسیر تحقق جهاد تبیین زوایای مختلف حماسه آفرینی و رشادت‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای نسل‌های جدید بیان شود تا این فرهنگ متعالی در بین نسل جوان و آیندگان تبیین و ترویج شود.

کد خبر 607259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.