اجرای طرح پاکسازی نخاله‌های ساختمانی در کرج

رئیس سازمان پسماند شهرداری کرج با اشاره به اجرای طرح پاکسازی نخاله‌های ساختمانی در این کلان‌شهر، گفت: در اجرای این عملیات، نسبت به پاکسازی، تنظیف معابر، برداشت نخاله‌های اضافه و ایجاد محیط سالم برای شهروندان اقدام شده است.

محمدرضا خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اجرای طرح پاکسازی نخاله‌های ساختمانی در کرج، اظهار کرد: این طرح با هدف ساماندهی و پاکیزه‌سازی محیط شهری از پسماندهای عمرانی و نخاله‌های ساختمانی در حاشیه اتوبان به اجرا درآمد.

وی افزود: با توجه به اینکه تخلیه غیرقانونی پسماندهای عمرانی و نخاله‌های ساختمانی در حاشیه اتوبان‌ها و ورودی و خروجی شهر موجب بد منظر شدن چهره شهر می‌شود، این سازمان هر چند ماه یک‌بار اقدام به پاکسازی حاشیه اتوبان از پسماند و نخاله‌های عمرانی می‌کند.

رئیس سازمان پسماند شهرداری کرج با بیان اینکه در اجرای این عملیات، نسبت به پاکسازی، تنظیف معابر، برداشت نخاله‌های اضافه و ایجاد محیط سالم برای شهروندان اقدام شده است، تصریح کرد: طرح جمع‌آوری نخاله در سطح مناطق ده‌گانه شهر کرج اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رهاسازی غیرقانونی نخاله‌های ساختمانی در اطراف معابر، پس از مدتی منجر به تجمیع زباله در آن مناطق می‌شود، ادامه داد: این امر علاوه بر تهدید سلامت شهروندان موجب بد منظر شدن چهره شهر می‌شود که در این راستا و در تداوم طرح‌های پیشین، پاکسازی و جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی معابر با هدف حفظ سلامت شهروندان و ساماندهی و تنظیف محیط شهری در منطقه یک شهرداری به اجرا در آمد.

خسروی افزود: طبق ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند، تخلیه و ریختن هرگونه زباله و نخاله‌های ساختمانی از سوی متخلفان در حاشیه، نزدیک شهرها و در مناطق مشخص نشده شهرداری جرم است و با متخلفان برخورد قضائی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای فرهنگ شهرنشینی، همکاری و تعامل شهروندان برای حفظ و نگهداری محیط زندگی و رعایت قوانین شهری، می‌تواند از به وجود آمدن این‌گونه مشکلات بکاهد و تا حد امکان جلوگیری کند.

کد خبر 607073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.