افتتاح ۱۸ هنرستان کشاورزی همزمان با سراسر کشور در کاشان

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از افتتاح ۱۸ هنرستان کشاورزی در کشور خبر داد.

سید مجتبی خیام نکویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: میانگین سن نیروی کار در بخش کشاورزی کشور ۵۲ سال است که با توجه به ضریب نفوذ تکنولوژی و صنعتی شدن کشاورزی به نیروی کار جوان تحصیل‌کرده ماهر و فنی بیش از هر زمانی نیازمندیم.

به گفته وی در راستای علمی کردن و اقتصادی شدن بخش کشاورزی توسعه هنرستان‌های کشاورزی و راه اندازی مجدد مراکز علمی کاربردی کشاورزی از اولویت‌های واحد آموزش‌های رسمی وزارت جهاد کشاورزی است.
دکتر خیام نکویی گفت: کاشان با داشتن دشت بی نظیر، مراکز دانشگاهی متعدد، پارک علم و فناوری و نیروی انسانی نخبه و ماهر و شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند در برخی عرصه‌ها پایلوت کشوری باشد و طرح‌های نمونه را اجرایی کند.

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تصریح کرد: گیاهان دارویی، نظیر گل محمدی گلاب، اسانس و عرقیات، شاتوت، ماهیان زینتی، در منطقه یک فرصت استثنایی است که در صورت توجه به فرآوری محصول می‌تواند ارزش افزوده بیشتری ایجاد کند و برای ایجاد هسته‌های دانش بنیان با استفاده از نیروهای توانمند می‌توان کارهای مهمی را عملیاتی کرد.

وی افزود: پردیس کاشان، کهنوج، جهرم، تهران، سبزوار، همدان، گرگان، رشت، بشاگرد، خرم آباد، کرمسار، شاهرود، بابلسر، بابل، خوزستان، آذر- شرقی، بروجرد و ساوه از هنرستان‌هایی هستند که امروز به بهره برداری رسیدند.

به گزارش ایمنا؛ هنرستان کاشان در محوطه‌ای بالغ بر ۱۳۵۰۰ مترمربع دارای ۱۰ کلاس آموزشی به مساحت ۳۶۰ متر مربع، کارگاه تعمیر ماشین‌آلات سبک کشاورزی به مساحت ۵۰۰ مترمربع، گلخانه به مساحت ۲۰۰ مترمربع، یک حلقه چاه عمیق، شاسی برای تکثیر گیاه، و حدود ۱۰۰ هنرجو در رشته‌های تعمیر ماشین‌های سبک کشاورزی و تولید و بهره‌برداری گیاهان دارویی و معطر برای سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ پذیرش کرده است.

کد خبر 607048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.