۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
ارتباط بین مصرف چای و دیابت نوع دو

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف چای خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین مصرف چای و خطر ابتلاء به دیابت نوع دو، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، تقریباً ۵۲۰۰ بزرگسال بدون سابقه دیابت نوع دو و میانگین سنی ۴۲ سال را مورد ارزیابی قرار دادند، این افراد از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۹ دنبال شدند. شرکت‌کنندگان به پرسشنامه‌هایی در مورد تعداد دفعات غذا و نوشیدنی پاسخ دادند و اطلاعاتی در مورد عوامل سبک زندگی مانند ورزش منظم و مصرف سیگار را ارائه کردند.

تقریباً ۴۶ درصد از شرکت‌کنندگان نوشیدن چای را گزارش کردند، حدود ۱۰ درصد (۵۲۲ نفر) تا پایان مطالعه به دیابت نوع دو مبتلا شدند. سپس تیم تحقیقاتی یک بررسی سیستماتیک از همه مطالعاتی که نوشیدن چای و خطر ابتلاء به دیابت نوع دو در بزرگسالان را تا سپتامبر ۲۰۲۱ بررسی کرده بودند، انجام داد. این تیم به بررسی سه نوع چای و دفعات مصرف از جمله کمتر از یک فنجان در روز، یک تا سه فنجان در روز و چهار یا بیشتر فنجان در روز پرداختند.

محققان به این نتیجه رسیدند مصرف هر فنجان چای، خطر ابتلاء به دیابت نوع دو را یک درصد کاهش می‌دهد. بزرگسالانی که روزانه یک تا سه فنجان چای می‌نوشیدند، در مقایسه با افرادی که چای نمی‌نوشیدند، چهار درصد کمتر در معرض ابتلاء به دیابت نوع دو قرار داشتند. خطر ابتلاء به بیماری دیابت نوع دو در میان افرادی که حداقل چهار فنجان چای در روز می‌نوشیدند ۱۷ درصد کاهش پیدا می‌کند.

به گفته پژوهشگران، این امکان وجود دارد که ترکیبات خاصی در چای مانند پلی‌فنول‌ها، سطح گلوکز خون را کاهش می‌دهد، اما ممکن است مقدار کافی از این ترکیبات زیست فعال برای مؤثر بودن مورد نیاز باشد. البته لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تائید شود.

کد خبر 607045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.