پلی‌استیشن ۵ جدید با دیسک‌درایو مجزا عرضه می‌شود؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که شرکت سونی احتمالاً سال آینده پلی‌استیشن پنج جدید را با دیسک‌درایو مجزا عرضه می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت سونی قصد دارد در سپتامبر سال ۲۰۲۳ با اعمال تغییراتی در طراحی پلی‌استیشن پنج، در این کنسول نسل جدید از دیسک‌درایو مجزا استفاده کند. احتمالاً این دیسک‌درایو از طریق درگاه USB-C به کنسول سونی متصل خواهد شد.

پلی‌استیشن پنج در حال حاضر در دو مدل عرضه می‌‎شود، مدل اول در داخل بدنه خود دیسک‌درایو دارد و دیگری از نسخه دیجیتال بازی‌ها پشتیبانی می‌کند. دومین مدل کنسول PS5 از دیسک‌درایوهای مجزایی که در بازار فروخته می‎‌شوند، پشتیبانی نمی‌کند.

به نظر می‌رسد شرکت سونی قصد دارد در سال ۲۰۲۳ تفاوت بین مدل دیسک‌خور و مدل بدون دیسک را از بین ببرد و صرفاً یک کنسول پلی‌استیشن پنج را در دسترس مشتریان قرار دهد. بنابراین کاربرانی که با هدف پرداخت پول کمتر سراغ تهیه نسخه بدون دیسک رفته‌اند، می‌توانند بعداً با تهیه دیسک‌درایو مجزا، نسخه فیزیکی بازی‌ها را نیز در کنسول خود اجرا کنند. فروش جداگانه دیسک‌درایو باعث می‌شود تعمیر کردن پلی‌استیشن پنج بسیار ساده‌تر باشد.

طراحی داخلی پلی‌استیشن پنج از زمان عرضه اولیه این کنسول در سال ۲۰۲۰ دچار تغییرات زیادی شده است؛ در اوایل سال جاری میلادی شاهد اضافه شدن مادربرد و سیستم خنک‌کننده جدیدی به پلی‌استیشن پنج بودیم. با وجود این تغییرات، کنسول نسل نهم سونی از نمای خارجی مشابه نسل‌های قبل استفاده کرده است.

در حال حاضر مشخص نیست که اضافه کردن دیسک‌درایو مجزا چه تغییراتی بر ظاهر پلی‌استیشن پنج اعمال می‌کند. از لحاظ تئوری، احتمالاً این نسخه کاملاً شبیه به نسخه فعلی بدون دیسک PS5 خواهد بود، البته به نظر می‌رسد که مدل جدید یک درگاه USB-C اضافی در بخش پشتی دارد.

کد خبر 607039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.