قابلیت جدید واتساپ چیست؟

iMessage آخرین پیام‌رسانی بود که با عرضه سیستم عامل iOS 16 قابلیت ویرایش پیام‌های ارسال شده را دریافت کرد و حالا به نظر می‌رسد که واتساپ نیز به زودی قابلیت مشابهی را دریافت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

قابلیت جدید واتساپ چیست؟

واتساپ بالاخره پس از مدت‌ها انتظار تصمیم گرفته است قابلیت ویرایش پیام‌های ارسال شده را به این اپلیکیشن اضافه کند. iMessage آخرین پیام‌رسانی بود که با عرضه سیستم عامل iOS 16 قابلیت ویرایش پیام‌های ارسال شده را دریافت کرد و حالا به نظر می‌رسد که واتساپ نیز به زودی قابلیت مشابهی را دریافت می‌کند. مدتی پیش گزارش‌هایی مبنی بر احتمال اضافه‌شدن قابلیت ویرایش پیام‌های ارسال شده به واتساپ منتشر شده بود و حالا وب‌سایت WABetaInfo این موضوع را تأیید کرده است.

آیا آیفون ۱۵ در راه است؟

در حالی‌که هنوز چند هفته بیشتر از عرضه سری آیفون ۱۴ نگذشته شایعات مختلفی درباره سری آیفون ۱۵ و به‌ویژه آیفون ۱۵ اولترا در حال شنیده شدن است. اکنون کانال LeaksApplePro اطلاعات تازه‌ای درباره آن منتشر کرده است. به‌گفته این کانال، همه مدل‌های آیفون ۱۵ به جای درگاه لایتنینگ از درگاه USB-C استفاده خواهند کرد تا مشمول قانون جدید اتحادیه اروپا شوند. اپل همچنین سال آینده به جای مدل پرو مکس یک مدل اولترا معرفی خواهد کرد که احتمالاً سخت‌افزار بهتری خواهد داشت.

بازگشت مرد آهنی به دنیای بازی

جدیدترین خبرهای صنعت گیم از دنیای مارول، وضعیت فعلی ساخت بازی اکشن ماجراجویی Iron Man را مشخص می‌کنند. به‌نظر می‌رسد در حال حاضر این بازی به طور رسمی در مرحله پیش‌تولید خود بوده و به توسعه ادامه می‌دهد. در حقیقت امروز، «مارول اینترتینمنت» (Marvel Entertainment) و «استودیوی موتیو الکترونیک آرتز» (Motive Studio EA) تأیید کردند که یک عنوان جدید از شخصیت «مرد آهنی» (Iron Man) داستان‌های مارول که اخیراً شایعه شده بود، به‌طور رسمی در حال توسعه است. طبق شایعات مطرح شده، این بازی به سبک اکشن ماجراجویی سوم شخص تک‌نفره خواهد بود که دارای داستانی اصلی است.

هک شدن حساب‌های Steam توسط هکرها

هکرها با استفاده از تکنیک فیشینگ Browser-in-the-Browser که محبوبیت آن در بین مجرمین سایبری رو به افزایش است، حملات جدیدی را برای سرقت اعتبار Steam انجام می‌دهند. تکنیک Browser-in-the-Browser یک روش حمله پرطرفدار است که شامل ایجاد پنجره‌های جعلی مرورگر در پنجره فعال است و آن را به عنوان یک صفحه پاپ‌آپ ورود به سیستم برای یک سرویس ورود هدفمند نشان می‌دهد.

مشخصات گوشی وان پلاس ۱۱ پرو فاش شد

با افشای مشخصات وان‌پلاس ۱۱ پرو مشخص شد پرچم‌دار آینده این شرکت به تراشه Snapdragon 8 Gen 2، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و حسگر یک اینچی سونی مجهز خواهد بود. اوایل ماه جاری شاهد انتشار رندرهایی از وان‌پلاس ۱۱ پرو بودیم. این محصول که جایگزین وان‌پلاس ۱۰ پرو است، احتمالاً قدرتمندترین پرچم‌دار شرکت سازنده خواهد بود. حال مشخصات گوشی هوشمند آینده وان‌پلاس منتشر شده و اطلاعات آن در اختیار کاربران قرار داده است.

فعالیت پیام رسان‌های داخلی بدون وقفه ادامه دارد

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات از فعالیت بدون وقفه پیام‌رسان‌ها و سایت‌های داخلی خبر داد.

خوانساری در گفتگوی زنده، گفت: هیچ مشکلی در ارائه خدمات و تأمین نیاز هموطنان در بستر سایت‌ها و پیام‌رسان‌ها داخلی وجود ندارد.

اپل به مشکل لرزش دوربین آیفون ۱۴ پرو پاسخ داد

پس از اینکه آیفون ۱۴ پرو عرضه شد، گزارش‌هایی درباره وجود مشکل نگران‌کننده در دوربین این گوشی منتشر شد که اپل به این موضوع واکنش نشان داده است. با گذشت چند روز از عرضه رسمی آیفون ۱۴ پرو، برخی کاربران اعلام کردند دوربین این محصول هنگام استفاده از برنامه‌هایی مانند اینستاگرام، تیک‌تاک و اسنپ‌چت به صورت عجیبی می‌لرزد و صدای عجیبی تولید می‌کند. مشکل لرزش دوربین آیفون ۱۴ پرو در رسانه‌های اجتماعی مختلف توجهات زیادی را به خود جلب کرده است که باعث شد اپل نیز از آن مطلع شود و به آن واکنش نشان دهد.

شرکت اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد که از این مشکل اطلاع داریم و هفته آینده راهکاری برای برطرف کردن آن ارائه خواهیم داد. به نظر می‌رسد که مشکل ذکر شده ایراد نرم‌افزاری است و ارتباطی به سخت‌افزار گوشی ندارد. بروز مشکل پس از معرفی گوشی‌های هوشمند اتفاق غیرعادی نیست و پیش از این بارها شاهد چنین اتفاق‌هایی بوده‌ایم که اکثر آن‌ها با انتشار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری رفع شده‌اند.

گوشی تاشو ویوو X Fold Plus با ویژگی جدید عرضه خواهد شد

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که گوشی تاشو ویوو X Fold Plus با باتری بزرگ‌تر و در رنگ قرمز جدید عرضه خواهد شد.

کد خبر 606979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.