۹۰ دقیقه با اتوبوس و تاکسی در آستانه مهر

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصرو، دقیق، با حداقل اشکال و به نظر کاربردی است که کمک زیادی در برنامه‌ریزی سفرهای درون‌شهری می‌کند. اصرو به یک سامانه برخط در اتوبوس‌ها و نمایشگرها در ۵۰ ایستگاه متصل است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

«همزمان با ورود دانشجویان همراه با یک نودانشجوی متعهد به حضور در جلسه اول کلاس، باز هم ۱.۵ ساعتی را با اتوبوس و تاکسی دوری در شهر زدیم. در این مسیر اتوبوس تندرو، اتوبوس خطی، تاکسی خطی و تاکسی گردشی سوار شدیم.

اصرو، سامانه هوشمند در رابطه با زمان رسیدن اتوبوس‌ها، مبلغ بلیت و تخمین زمان سفر است که در یکی از رونمایی‌های چند هفته اخیر مدیریت شهری آغاز به کار کرد. در چند مرحله برنامه موبایلی و نمایشگرهای آن را کنترل کردیم. اصرو، دقیق و با حداقل اشکال و به نظر کاربردی است که کمک زیادی در برنامه‌ریزی سفرهای درون‌شهری می‌کند.

اصرو به یک سامانه برخط در اتوبوس‌ها و نمایشگرها در ۵۰ ایستگاه متصل است. برخی از نمایشگرها به دلیل قطع و وصل برق از دسترس خارج شده بود که در تماس با معاون حمل‌ونقل شهردار پیشنهادهایی را برای کنترل روزانه این نمایشگرها ارائه دادم و قرار شد به صورت روزانه در مدار بودن نمایشگرها هم کنترل شود.

در سه مسیر با سرفاصله حدود ۶ تا ۷ دقیقه سوار اتوبوس شدیم و امیدوارم با تزریق حدود ۳۵۰ اتوبوس جدید و بازسازی شده با وجود ازدحام اول مهرماه، در سرفاصله‌ها همچنان نزدیک به استانداردها بمانیم. در مسیر به خاطر عدم رعایت کرایه مصوب، یک گزارش تخلف به سامانه پیامکی و تلفنی بازرسی سازمان نظارت بر تاکسیرانی ارسال کردم که تا رسیدنم به مقصد، پاسخ گزارش پیامکی آمد و گزارش پیگیری شده بود.

در ادامه هم گپی با یکی از رانندگان تاکسی زدم، نکاتی درباره کرایه‌ها، تاکسی‌های خطی، رفتار شرکت‌های تاکسیرانی و سهمیه‌های اختصاصی سوخت مطرح شد. بخشی از موارد مطروحه را با رئیس سازمان نظارت بر تاکسیرانی در میان گذاشتم و مابقی را در هیئت مدیره مطرح خواهم کرد.

در جلسه اخیر هیئت مدیره هم مفصل درباره اقدامات مربوط به سرویس مدارس بحث شد و امیدواریم با کمک سایر دستگاه‌ها اول مهر متفاوت پساکرونایی داشته باشیم. حال هوای اصفهان از همین حالا خوب نیست. در همین راستا گفت‌وگویی با مدیرکل روابط عمومی شهرداری داشتم تا با مشوق‌ها و تبلیغات جدی تلاش کنیم تا مصرف مردم در حمل‌ونقل عمومی را به روزهای قبل از کرونا برگردانیم.

استفاده از حمل‌ونقل عمومی هنوز چالش‌هایی دارد و کیفیت و کمیت خدمات ارائه شده هنوز در حد ایده‌آل نیست، مخاطراتی که بخشی از آن در افتتاح خط جدید تندرو به صورت نمادین در اتوبوس حامل مدیران به تصویر کشیده شد اما با همه این موارد به خاطر اصفهان خودمان هم که شده باید خودروی شخصی تک سرنشین را کمتر استفاده کنیم.»

اصرو؛ سامانه‌ای جهت برنامه‌ریزی سفرهای درون شهری

اصرو؛ سامانه‌ای جهت برنامه‌ریزی سفرهای درون شهری

کد خبر 606942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.