اعلام جزییات برنامه‌ها و نام‌گذاری روزهای هفته گردشگری

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی جزییات برنامه‌های هفته گردشگری را که با شعار «رویش اندیشه‌های نو در گردشگری ایران» برگزار می‌شود، تشریح کرد.

به گزارش ایمنا، سیدمصطفی فاطمی امروز _چهارشنبه سی‌ام شهریورماه_ در نشست خبری با خبرنگاران، جزئیات برنامه‌های اجرایی و رویدادهایی که همزمان با روز جهانی گردشگری و هفته گردشگری که از پنجم تا یازدهم مهرماه در سراسر کشور برگزار می‌شود، تشریح کرد.

وی با بیان اینکه شعار روز جهانی گردشگری «بازاندیشی در گردشگری» در سال ٢٠٢٢ گفت: شعار سال گردشگری در ایران «رویش اندیشه‌های نو در گردشگری» نام‌گذاری شده است. در این هفته مجموعه‌ای از رویدادهای مناسبتی بر مبنای گردشگری‌های موضوعی (کشاورزی، مذهبی و معنوی) است که توسط میزهای تخصصی گردشگری برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: در طول هفته گردشگری حدود ٩٠ عنوان جشنواره، بیش از ۵٠ نشست تخصصی و همایش، حدود ٩٠ کارگاه آموزشی و ٢٩ برنامه در پایگاه‌های فرهنگی تاریخی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

افتتاح ١٨٣ طرح زیرساختی و زیربنایی گردشگری

احمد تجری، مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی در ادامه این نشست اظهار کرد: در هفته گردشگری ١٨٣ طرح زیرساختی و زیربنایی گردشگری در سطح کشور با سرمایه‌گذاری سه هزار و ١٩٨ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری می‌رسد. مساحت این طرح‌ها بیش از ٣٨٨ هزار متر مربع است و بیش از ۲۲۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: ٣٠٠ هزار میلیارد تومان طرح زیرساختی گردشگری در سراسر کشور در حال اجرا است که پیشرفت هر کدام از این طرح‌ها متفاوت است و رویکرد وزارت میراث فرهنگی سرعت‌بخشی به اجرا و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است.

مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی درباره جزئیات طرح‌های آماده بهره‌برداری در هفته گردشگری گفت: از مجموع این طرح‌ها، ٢١ هتل و مرکز اقامتی، ٨١ اقامتگاه بوم‌گردی، ٢١سفرخانه سنتی و ٢۶ مجتمع گردشگری است و ٣۴ طرح مختلف در زمینه مجتمع‌های آب‌درمانی، واحد پذیرایی بین راهی و خانه مسافر و شهربازی دفاتر خدمات گردشگری افتتاح می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

در این مراسم با حضور مدیران کل معاونت گردشگری و نمایندگان انجمن‌های صنفی حوزه گردشگری از پوستر روز جهانی گردشگری و هفته گردشگری ایران رونمایی شد.

کد خبر 606907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.