توسعه خوروبیابانک با تکیه بر میراث فرهنگی و کشاورزی

فرماندار خوروبیابانک گفت: این منطقه ظرفیت‌های خوبی در دو بخش گردشگری و کشاورزی دارد؛ همه مسئولان باید با همراهی مردم برای تقویت این دو بخش مهم به‌منظور رونق اقتصادی منطقه تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا طحانی امروز _شنبه ششم اسفندماه_ در مراسم تقدیر از سیدمازیار آل‌داوود، پدر بوم‌گردی کویر و شماری از از مدیران اقامتگاه‌ها و کارآفرینان صنایع دستی خوروبیابانک اظهار کرد: اساس توسعه شهرستان خوروبیابانک، بر دو اصل میراث فرهنگی و کشاورزی استوار بوده و عملکرد فعالان عرصه میراث فرهنگی در این خطه قابل تقدیر و تحسین است.

وی ادامه داد: همدلی و همراهی مردم با مسئولان باعث رونق گردشگری شهرستان شده و مدیران گردشگری ضمن مهمان‌نوازی، باید اشاعه‌دهنده فرهنگ و سنت‌های این شهرستان به مسافران و بازدیدکنندگان باشند.

فراز ظفرمندحلاج، سرپرست اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان خوروبیابانک، هدف از برگزاری این نشست را شناخت بهتر حوزه‌های مختلف گردشگری و صنایع دستی خوروبیابانک به منظور تقویت صنعت گردشگری عنوان کرد و افزود: پتانسیل بالای این منطقه و تعداد اقامتگاه‌ها در سطح استان اصفهان و کشور با توجه به دارا بودن پهنای جغرافیایی ۱۰ درصد از استان اصفهان، قابل تأمل و قابل توجه است.

وی تصریح کرد: ارائه راهکارها، بیان نظرات و پیشنهادات، موجب هم‌افزایی و همدلی بیشتر بین فعالان گردشگری و ارگان‌های مربوطه است و این تعامل دوسویه باعث پیشرفت در زمینه‌های مرتبط با اهداف سازمانی و صنعت گردشگری شهرستان خواهد شد.

به گزارش ایمنا، شهرستان خوروبیابانک با بیش از ۱۰۰ اقامتگاه، قطب اقامتگاه بوم‌گردی استان اصفهان و کشور است. روستاهای مصر، گرمه، آبگرم، جندق، مهرجان، اردیب، ایراج و بیاضه از جاذبه‌ها مهم گردشگری و اکوتوریسم در این شهرستان است. همچنین دریاچه نمک خور یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان به شمار می‌رود.

کد خبر 643658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.