خط‌کشی خطوط عابرپیاده در نقاط پرتردد در حال انجام است

سرپرست شهرداری شهرکرد گفت: خط‌کشی خطوط عابرپیاده در نقاط پرتردد و در مقابل مدارس در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالصادق نجفی امروز _چهارشنبه سی‌ام شهریورماه_ در جلسه با اعضای شورای اسلامی شهر، اظهار کرد: دیوارنگاری مدارس در نقاط مختلف شهر با مشارکت آموزش و پرورش، نصب المان مرد کتاب‌خوان در میدان دانش و نصب بنرهای مناسبتی و تابلوهای پازلی با موضوع تجلیل از مقام معلم از جمله اقدامات شهرداری برای بازگشایی مدارس است.

وی با بیان اینکه خط‌کشی خطوط عابر پیاده در نقاط پر تردد و مدارس در حال انجام است، افزود: اصلاح چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و زمانبندی آن‌ها در آستانه بازگشایی مدارس نیز در حال انجام است.

سرپرست شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: لازم است مصالح ساختمانی از سطح شهر توسط مالکان جمع‌آوری و جوی و جداول توسط نیروهای خدمات شهری نظافت و لکه‌گیری معابر منتهی به مدارس انجام شود.

بازسازی مدارس کم‌برخوردار در اولویت است

حسین امیریان، مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه لازم است آموزش شهروندی در مدارس انجام شود، تصریح کرد: در ایام کرونا آموزش‌ها تغییر و آموزش و پرورش بعد از پسا کرونا جهت جبران خلل یادگیری، کلاس‌های آموزشی در ایام تابستان برگزار کرد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش آمادگی دارد در راستای توسعه عمران شهری و آموزش، همکاری و مشارکت لازم را داشته باشد، تاکید کرد: با نگاه ویژه‌ای که دولت سیزدهم به مباحث آموزشی دارد مدارس کم‌برخوردار در نواحی مختلف شهر که نیاز به بازسازی دارد، در اولویت کاری آموزش و پرورش قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال‌وبختیاری به استفاده از ظرفیت مدارس در بحث کاهش ترافیک شهر اشاره کرد و ادامه داد: پیگیری‌ها انجام شده است تا از فضای مدارس در مواقع پیک ترافیک به عنوان پارکینگ استفاده شود.

امیریان با اشاره به همکاری شهرداری و آموزش و پرورش، گفت: آموزش و پرورش و مدیریت شهری می‌توانند با مشارکت اقداماتی در حوزه‌های تفکیک زباله، همیار مدیریت شهری و مباحث فرهنگ شهروندی انجام دهند.

وی با اشاره به لزوم تعیین تکلیف سرانه‌های آموزشی در طرح جامع، اظهار کرد: در طرح جامع کارشناسان آموزش و پرورش جلساتی را با کارشناسان شهری جهت تعیین تکلیف سرانه‌های آموزشی در شهر برگزار می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به بازگشایی مدارس، گندزدایی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اظهار کرد: در دو هفته اول مدارس بار ترافیکی را شاهد خواهیم بود، اما پس از ساماندهی سرویس مدارس بار ترافیکی کاهش خواهد یافت.

کد خبر 606834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.