اختصاص ۸۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل باغ‌موزه دفاع مقدس اصفهان

استاندار اصفهان گفت: ۸۵ میلیارد تومان اعتبار در سفر اخیر ریاست‌جمهوری به اصفهان برای تکمیل مجموعه فرهنگی و باغ‌موزه دفاع مقدس اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی صبح امروز _چهارشنبه سی‌ام شهریورماه_ در سومین آئین تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت اظهار کرد: ما از ابتدای انقلاب تاکنون در یک جنگ و دفاع مشروع ۴۳ ساله قرار گرفته‌ایم.

وی افزود: در تمام این سال‌ها، جلوه‌های دفاع مقدس تغییر و این دفاع در حوزه‌های مختلف تجلی پیدا کرده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در ابتدای نهضت با حضور مقتدرانه و جان‌فشانی، پایداری و تثبیت نظام انقلاب اسلامی را دنبال کرده‌ایم، گفت: در دوران دفاع مقدس و در یک جنگ نابرابر مقابل ایادی استکبار جانانه ایستادگی کردیم و با این ایستادگی در سال‌های بعد از دفاع مقدس نیز در مقابل تحریم‌های دشمن و شبیخون فرهنگی ادامه یافت.

مرتضوی افزود: هم‌اکنون نیز در دفاع مقدس قرار داریم و اگر از لفظ مقدس استفاده می‌کنیم به خاطر این است که ما شروع‌کننده هیچ‌کدام از منازعات نبوده‌ایم.

وی با بیان اینکه مشخصات خاصی برای این دفاع تعریف شده است، گفت: اهتزاز کلمه لااله‌الاالله، ارتقای جایگاه معنوی و ترویج اسلام ناب از جمله این مشخصات بوده است.

استاندار استان اصفهان در ادامه خطاب به پیشکسوتان دفاع مقدس گفت: افرادی که در آن دوران در جبهه‌ها حضور یافتند به دنبال کسب فضائل اخلاقی و نابی بودند که مقام معظم رهبری بارها به حال چنین افرادی غبطه خورده‌اند.

مرتضوی با اشاره به دستاوردهای دوران دفاع مقدس افزود: زمانی می‌توانیم از پیروزی و موفقیت‌آمیز بودن آن دوران سخن بگوییم که آن حرکت استمرار داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم این حرکت استمرار پیدا کند باید به معنویت و سرمایه اجتماعی توجه کنیم و مراقب باشیم که به این عوامل خدشه وارد نشود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه دشمن به دنبال ضربه زدن به معنویت، سرمایه اجتماعی و رهبری و ولایت فقیه در رأس این عوامل است، گفت: امیدواریم با ایستادگی و مقاومت و مراقبت در مقابل هجمه‌های دشمن بتوانیم پرچم این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن برسانیم.

وی در ادامه با تشکر از تلاش‌هایی که در اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان صورت گرفته است، گفت: در سفر اخیر ریاست‌جمهوری به اصفهان، اعتباراتی برای تکمیل مجموعه فرهنگی و باغ‌موزه دفاع مقدس اصفهان در نظر گرفته شده و ۸۵ میلیارد تومان در این ارتباط اختصاص یافته است و امیدواریم نتایج اقدامات در این مجموعه به ثمر بنشیند و تکمیل این مکان به عنوان یک یادگاری برای پیشکسوتان دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به پایان برسد.

به گزارش ایمنا در این مراسم رونمایی از ۴۲ کتاب چاپی و شش کتاب صوتی انجام شد.

صبح امروز _چهارشنبه سی‌ام شهریورماه_ در آستانه هفته دفاع مقدس، جمعی از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند و جمع دیگری از این پیشکسوتان در مراکز استان‌ها به صورت ویدئوکنفرانسی در این جلسه حضور یافتند.

کد خبر 606827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.