سنت‌شکنی در افتتاح طرح‌های شهری اصفهان/ استفاده از زبان هنر در بیان مشکلات شهروندان

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: در این اداره کل خود را وکیل‌مدافع شهروندان می‌دانیم و سعی کردیم با سنت‌شکنی، از روال مرسوم اداری که مسئولان با گردهم آمدن، پروژه‌های شهر را افتتاح می‌کنند، دوری کنیم.

سیدعلی معرک‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: گام سوم افتتاح پروژه‌های شهری با شعار «به احترام مردم اصفهان»، فردا _چهارشنبه سی‌ام شهریورماه_ رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه در گام سوم افتتاح پروژه‌های شهری دو اتفاق بزرگ رقم خواهد خورد، ادامه داد: با توجه به فرسوده شدن ناوگان اتوبوسرانی اصفهان در سال‌های اخیر، همچنین افزایش سرفاصله خطوط و در نتیجه ایجاد نارضایتی برای شهروندان، دوره ششم مدیریت شهری اقداماتی را برای افزایش اتوبوس‌های شهر در نظر گرفته است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه تزریق اتوبوس‌های تازه نفس به ناوگان اتوبوسرانی این کلان‌شهر انجام می‌شود و قراردادهای خوبی در این زمینه منعقد شده است، خاطرنشان کرد: در آستانه بازگشایی مدارس فردا _چهارشنبه سی‌ام شهریورماه_ در آئینی شاهد تزریق ۳۴۹ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل شهری اصفهان خواهیم بود که می‌تواند بخشی از مشکلات این حوزه را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه امیدواریم با تحویل گرفتن دیگر اتوبوس‌های خریداری شده وضعیت ناوگان اتوبوسرانی اصفهان را بیش‌از پیش بهبود ببخشیم، اضافه کرد: آئین آغاز به‌کار ستاد مهر نیز فردا و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید انجام خواهد شد.

معرک‌نژاد تصریح کرد: برای نخستین بار همزمان با آغاز به‌کار ستاد مهر، تحویل تعدادی اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اصفهان انجام می‌شود و در کنار آن، اقدامات مناسبی توسط معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری، اداره کل آموزش‌وپرورش، پلیس راهور و مجموعه استانداری انجام شده است تا دانش‌آموزان سال تحصیلی متفاوتی را آغاز کنند.

وی با بیان اینکه فضاسازی‌های شهری، خط‌کشی‌های مقابل مدارس، زیباسازی و اجرای دیوارنگاره اطراف مدارس و نصب علائم ترافیکی، از جمله اقدامات انجام شده در آستانه بازگشایی مدارس است، تاکید کرد: آغاز سال تحصیلی جدید با تحویل ناوگان جدید به اتوبوسرانی و هفته دفاع مقدس همزمان است که امیدواریم کام شهروندان با این اقدامات شیرین شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به ادامه افتتاح پروژه‌های شهری با شعار «به احترام مردم اصفهان» تا پایان سال، تاکید کرد: در حال تلاش هستیم حداقل هر دو هفته یک‌بار، یک آئین افتتاح یا کلنگ‌زنی پروژه را در شهر داشته باشیم که در شهریورماه با توجه به تعدد پروژه‌ها، این آئین هر هفته برگزار شده است.

وی با بیان اینکه هفته گذشته بهره‌برداری از سامانه «اصرو» و خط چهارم بی‌آرتی انجام شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه اقدامات مناسبی توسط معاونت‌های شش‌گانه، مناطق پانزده‌گانه و سازمان‌های وابسته به شهرداری اصفهان انجام شده است، آئین بهره‌برداری از دستاوردهای مجموعه شهرداری برگزار خواهد شد.

از آئین‌های رسمی افتتاحیه به نمایش دغدغه‌های شهروندان رسیدیم

معرک‌نژاد تاکید کرد: من و همکارانم در اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان خود را وکیل‌مدافع شهروندان می‌دانیم و سعی کردیم با سنت‌شکنی، از روال مرسوم اداری که مسئولان با گرد هم آمدن پروژه‌های شهر را افتتاح می‌کنند، دوری کنیم که به‌عنوان مثال در زمان افتتاح ایستگاه آتش‌نشانی چهارباغ، یک رویداد آتش‌نشانی توسط عوامل این سازمان اجرا شد.

وی تصریح کرد: در زمان افتتاح خط چهارم بی‌آرتی اصفهان، مسئولان و مدیران شهری از پایانه ترکیبی جی سوار اتوبوس شدند و در قالب طرح‌های هنری و نمایش، مشکلات شهروندان را مشاهده کردند و از اجرای این طرح استقبال کردند؛ همچنین استفاده افراد توان‌خواه، سرفاصله خطوط و دیگر موارد نیز در قالب این طرح‌های هنری برای مسئولان بیان شد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه از آئین‌های رسمی افتتاحیه به نمایش دغدغه‌های شهروندان رسیدیم، تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم مشکلات شهروندان را به گوش مسئولان برسانیم و در جهت رفع آن تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه خط چهارم بی‌آرتی از شرق به غرب اصفهان خدمت‌رسانی می‌کند و در محور گردشگری این کلان‌شهر قرار گرفته است، گفت: میدان امام خمینی (ره)، منارجنبان، کوه آتشگاه و دیگر فضاهای تاریخی پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در مسیر این خط قرار دارد، لذا با توجه به گردشگرپذیر بودن این مسیر باید نگاه مدیریت شهری در این خصوص بین‌المللی باشد.

معرک‌نژاد با بیان اینکه اطلاعات خطوط اتوبوسرانی باید چندزبانه شود و رانندگان این ناوگان نیز برای راهنمایی گردشگران آموزش ببینند، تصریح کرد: در زمان افتتاح خط چهار بی‌آرتی، تعدادی از هنرمندان مشکلات و دغدغه‌های گردشگران را نمایش دادند و پس از آن، مسئولان متوجه نمایشی بودن این اقدام شدند، لذا این اتفاق را سنت‌شکنی می‌دانم.

کد خبر 606699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.