تامین ۳۹۰میلیون اعتبار برای فرونشست مدارس/مدرسه طباطبایی خانه‌اصفهان درگیر فرونشست نیست

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به تامین ۳۹۰ میلیون تومان برای فرونشست مدارس، گفت: مدرسه طباطبایی خانه‌اصفهان درگیر فرونشست نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعلی مدینه صبح امروز _سه‌شنبه بیست‌ونهم شهریورماه_ در نشست خبری به مناسبت آغاز سال تحصیلی، اظهار کرد: آموزش و پرورش مهم‌ترین دستگاه کشور است که آینده کشور و آینده‌سازان را می‌سازد و خرج کردن برای این دستگاه، هزینه نیست؛ بیش از پنج هزار مدرسه در استان اصفهان دایر است و امسال حدود یک میلیون دانش‌آموز داریم که درصد اندکی از آن‌ها ثبت‌نام نکردند.

وی افزود: برخی از ثبت‌نام‌نشده‌ها از اتباع هستند و برخی درخصوص انتخاب رشته‌های تجربی یا ریاضی مقاومت می‌کنند و علاقه‌ای به کارودانش ندارند. این موارد همواره وجود داشته است و نه تنها از سال‌های گذشته عقب نیستیم بلکه درخصوص کلاس‌بندی، توزیع کتاب‌ها و موارد ابلاغی حتی از سال‌های قبل جلوتر هستیم.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان ادامه داد: جلسات متعددی برای بازماندگان از تحصیل برگزار شده و همه موارد برای هر اداره درخصوص کمبودها، نیروی انسانی، توزیع کتاب، کلاس‌بندی‌ها و ثبت‌نام مطرح شده است که در کمتر دستگاهی، نقل و انتقال به این شدت وجود دارد. در نقل و انتقالات همکاران، امتیازاتی همچون ازدواج یا صاحب فرزند شدن قرار گرفته بود که می‌توانستند در مناطق دیگر جایگزین شوند.

کسری سه هزار نیروی خدماتی در مدارس استان

وی تصریح کرد: در خردادماه پیش‌بینی شد که شرایط آغاز سال جدید، شرایط سختی باشد؛ چراکه در دو سال قبل شرایط سختی بر آموزش و پرورش حکم‌فرما بود و به یاری خدا با همه تلاش‌های انجام شده سال جدید توأم با آرامش خواهد بود و همه موانع در روزهای باقی‌مانده رفع خواهد شد. تعدادی از مدارس نواحی چهار و پنج دچار مشکلاتی هستند و مدارسی که حتی بدون فرونشست، دارای قدمت و فرسودگی هستند، در چرخه استفاده قرار نمی‌گیرند. ۳۹۰ میلیون تومان برای فرونشست مدارس از کمک دولت، خیران و فروش املاک آموزش پرورش تأمین می‌شود.

مدینه با بیان اینکه تلاش دولت تقویت سرانه مدارس است، اضافه کرد: تلاش می‌شود هیچ کلاسی اول مهرماه بدون معلم نباشد و تا به حال مشکلات با حق‌التدریس حل شده و سرانه لازم که از سال ۱۳۹۰ پرداخت نشده بود به همراه سرانه‌ای برای مناطق محروم در سال ۱۴۰۰، واریز شد. سه هزار نفر کسری نیروی خدماتی آموزش و پرورش استان است که با رایزنی لازم مقرر شد از آبان‌ماه به بعد جذب نیرو در این حوزه انجام شود.

وی در پاسخ به خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه مدرسه طباطبایی خانه اصفهان درگیر فرونشست نیست و تنها تغییر مکان خواهد داشت، خاطرنشان کرد: اعتباری برای تغذیه رایگان برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است و مبلغی از دولت و خیران به این موضوع اختصاص می‌یابد. تعداد سرباز معلم‌ها در استان اصفهان کمتر از ۲۰۰ نفر است.

کد خبر 606642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.