برگزاری نشست «سلامت قلب» به میزبانی خبرگزاری ایمنا

مرکز تحقیقات قلب‌وعروق در زمینه پیشگیری از بیماری‌های این حوزه، نقش ورزش در پیشگیری از بیماری‌های قلبی‌وعروقی و لزوم احیای دوچرخه‌سواری در کلان‌شهر اصفهان را در نشست نقد و نظر که به مناسبت روز جهانی قلب در خبرگزاری ایمنا برگزار شد، مطرح ساخت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _سه‌شنبه بیست‌ونهم شهریورماه_ به مناسبت روز جهانی قلب، نشست نقد و نظر با حضور دکتر نوشین محمدی‌فرد متخصص تغذیه، دکتر حمید شمس‌الکتابی متخصص قلب‌وعروق، دکتر محمدمهدی هادوی متخصص پزشکی ورزشی و دکتر سیدمحمد هاشمی متخصص قلب‌وعروق در خبرگزاری ایمنا برگزار شد.

در ابتدای این نشست، نوشین محمدی‌فرد، در زمینه فعالیت پژوهشکده قلب و عروق اصفهان به ارائه توضیحاتی پرداخت.

در ادامه حمید شمس‌الکتابی، با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات قلب و عروق نیز بخشی از پژوهشکده است که طرح‌های پژوهشی روز دنیا را اجرایی می‌کند، اظهار کرد: در زمان اجرای پروژه قلب سالم، بخش جامع‌نگری آن با تأسیس انجمن دوست‌داران قلب در سال ۱۳۸۸ توسط تعدادی از متخصصان، علاقه‌مندان به این حوزه و تعدادی از بیماران، ادامه یافت و در زمینه پیشگیری از بیماری‌های قلبی -عروقی فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی انجام شد.

نقش ورزش در پیشگیری از بیماری‌های قلبی-عروقی

همچنین محمدمهدی هادوی، متخصص پزشکی ورزشی درخصوص نقش ورزش در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی، گفت: به‌رغم توصیه‌هایی که برای انجام ورزش شده است سرانه ورزش در کل دنیا و ایران بسیار پایین است. براساس آمار سازمان بهداشت جهانی ۶۰ درصد مردم دنیا فعالیت فیزیکی مناسب ندارند.

وی ادامه داد: افرادی ورزشکار طول عمر بیشتری دارند؛ بسیاری از سرطان‌ها از جمله سرطان سینه و روده بزرگ ارتباط مستقیمی با ورزش دارد و افرادی که ورزش می‌کنند کمتر به این سرطان‌ها مبتلا می‌شوند.

این متخصص پزشکی ورزشی خاطرنشان کرد: کنترل قند و فشار خون، جلوگیری از چاقی و اضافه وزن و جلوگیری از پوکی استخوان از جمله فواید ورزش است که منجر شده ورزش به عنوان یک فاکتور زندگی سالم شناخته شود.

لزوم توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری در کلان‌شهر اصفهان

در ادامه نیز سیدمحمد هاشمی درخصوص تأثیر پیاده‌روی و دوچرخه سواری بر پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی گفت: برای حل معضل ترافیک، ارتقای سلامت و روحیه همکاری شهری نیازمند توسعه مسیرهای دوچرخه و اجرای برنامه‌های اصفهان‌گردی با دوچرخه هستیم.

گفتنی است، اخبار و گفت‌وگوهای تفصیلی این نشست طی روزهای آتی در خبرگزاری ایمنا منتشر خواهد شد.

کد خبر 606564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.