تیک‌تاک مملو از اخبار جعلی

محققان در مؤسسه «نیوزگارد» طی گزارشی ادعا می‌کنند حدود ۲۰ درصد نمونه نتایج جست‌وجو برای موضوعات خبری مهم در شبکه اجتماعی تیک‌تاک اخبار جعلی است. شبکه اجتماعی تیک‌تاک همچنان مشغول مبارزه با اخبار جعلی است، اما به نظر می‌رسد گستره این چالش وسیع‌تر از تصورات باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

تیک‌تاک مملو از اخبار جعلی

محققان در مؤسسه «نیوزگارد» طی گزارشی ادعا می‌کنند حدود ۲۰ درصد نمونه نتایج جستجو برای موضوعات خبری مهم در شبکه اجتماعی تیک تاک اخبار جعلی است. شبکه اجتماعی تیک‌تاک همچنان مشغول مبارزه با اخبار جعلی است، اما به نظر می‌رسد گستره این چالش وسیع‌تر از تصورات باشد.

افزایش سوء‌استفاده هکرها از Microsoft Teams

نقص امنیتی در اپلیکیشن دسکتاپ Microsoft Teams به هکرها اجازه می‌دهد تا به توکن‌های احراز هویت کاربران دسترسی داشته باشند. محققان امنیت سایبری در Vectra در ماه آگوست یک نقص امنیتی را در اپلیکیشن Microsoft Teams پیدا کرده بودند که هکرها با سوء‌استفاده از آن می‌توانستند تمام اطلاعات کاربران آن را سرقت کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مهاجمان برای دسترسی به فایل‌های کاربران نیاز به زحمت خاصی ندارند و می‌توانند از طریق این نقص امنیتی به اطلاعات کاربران Microsoft Teams روی پلتفرم‌های ویندوز، مک و لینوکس دسترسی داشته باشند؛ البته پس از گزارش Vectra به مایکروسافت، این شرکت آمریکایی اعلام کرد که این نقص امنیتی در موارد اضطراری این شرکت قرار نمی‌گیرد.

افشای مشخصات گوشی پرچمدار Xiaomi 13 Pro

اخیراً تصویری از نمایشگر یک گوشی منتشر شده است که گفته می‌شود مربوط به پرچمدار بعدی شیائومی یعنی گوشی Xiaomi 13 Pro است و برخی مشخصات آن را نیز می‌توان در تصویر دید. سری گوشی‌های Xiaomi 13 احتمالاً در ماه نوامبر (مهر) امسال رونمایی خواهند شد. انتظار می‌رود این سری حداقل شامل دو مدل شیائومی ۱۳ و شیائومی ۱۳ پرو باشد. اولی یک گوشی پرچمدار جمع و جور است، در حالی که مدل Pro یک موبایل بزرگ‌تر خواهد بود.

دستکش هوشمند اپل برای تسهیل تایپ‌کردن تولید می‌شود؟

به نظر می‌رسد که پتنت جدید اپل دستکش هوشمندی را برای تسهیل تایپ کردن با آیپد نشان می‌دهد. پتنت جدید اپل قصد دارد با استفاده از آناتومی انگشتان دست انسان، تجربه ناخوشایند نوشتن بر صفحات لمسی و مشکلات ناشی از آن را از بین ببرد. اپل پتنت جدید خود را با عبارت "سیستم‌هایی برای اصلاح حس انگشت هنگام فشار دادن انگشت‌ها بر صفحات لمسی" معرفی کرد و در نظر دارد با افزایش اثر بالشتکی که توسط پدهای درون دستکش به انگشت کاربر وارد می‌شود، تأثیر ضربه زدن بر صفحه‌نمایش را به تجربه‌ای روان‌تر برای کاربر تبدیل کند.

گوشی ویوو X Fold Plus چه ویژگی‌هایی دارد؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد گوشی ویوو X Fold Plus احتمالاً با تراشه Snapdragon 8+ Gen 1 و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی معرفی خواهد شد. شرکت ویوو در آوریل گذشته، نخستین گوشی تاشو خود به نام X Fold را معرفی کرد که فقط برای بازار چین عرضه شد. اکنون مدل جدید آن با نام X Fold Plus در وب‌سایت TENNA رؤیت شده است که نشان می‌دهد به زودی شاهد معرفی رسمی آن خواهیم بود. به نظر می‌رسد که این مدل در بازارهای جهانی نیز عرضه خواهد شد.

آیفون ۱۴ از مودم ماهواره‌ای کوالکام بهره می‌برد

شرکت اپل اخیراً جدیدترین سری آیفون‌های خود را رونمایی کرده است؛ با استفاده از امکانات جالب این گوشی‌ها در مکان‌های فاقد دسترسی به اینترنت و سیگنال شبکه‌های موبایلی، می‌توان با اتصال به ماهواره پیام‌های اضطراری ارسال کرد.

شرکت اپل ماه جاری اعلام کرد که همه مدل‌های آیفون ۱۴ از سخت‌افزار جدیدی بهره می‌برند که امکان دسترسی به سرویس ارتباط ماهواره‌ای برای ارسال پیام‌های اضطراری را فراهم می‌کند. این شرکت قصد دارد با انتشار به‌روزرسانی ماه نوامبر، قابلیت ذکر شده را بر جدیدترین نسل آیفون‌های خود فعال کند. اگرچه شرکت سازنده جزئیاتی از سخت‌افزار اختصاصی سری آیفون ۱۴ ارائه نکرده است، بررسی‌های iFixit نشان می‌دهد که این گوشی‌ها از مودم کوالکام X65 استفاده می‌کنند.

ناسا در جستجوی داوطلب برای ساخت فرودگر ماه

ناسا اعلام کرده است که علاوه بر شرکت "اسپیس ایکس" به دنبال یک شرکت دیگر برای ساخت دومین فرودگر ماه می‌گردد. ناسا درحال حاضر برنامه‌هایی را برای شرکت "اسپیس ایکس"(SpaceX) دارد تا به توسعه یک فرودگر برای حمل فضانوردان به سطح ماه طی مأموریت‌های "آرتمیس"(Artemis) بپردازد، اما این آژانس اکنون به دنبال شرکت دیگری برای توسعه یک فرودگر دوم ماه است.

کد خبر 606394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.