ارتقای مدت زمان تفاهمنامه شهر یزد با ۷ خواهرخوانده

رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و روابط بین‌الملل شورای اسلامی شهر یزد گفت: تفاهمنامه بین یزد و هفت خواهر خوانده قطعی از چهار سال به ۱۰ سال ارتقا یابد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، بی‌بی‌فاطمه حقیرالسادات امروز _بیست‌وهشتم شهریورماه_ در نشست کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد درخصوص بخش‌های مختلف تفاهمنامه بین یزد و خواهرخوانده‌ها، اظهار کرد: تفاهمنامه چهار بخش دارد که بخش اقتصادی آن مربوط به اتاق بازرگانی و در بخش علمی دانشگاه‌ها می‌توانند از ظرفیت آن استفاده کنند. بخش فرهنگی که سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری متولی آن است و بخش گردشگری که واحد گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از دیگر بخش‌های تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: با توجه به تفاهمنامه خواهرخواندگی می‌توان درخصوص تحصیل دانشجویان مجارستان در دانشگاه‌های یزد اقدام کرد، همچنین ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری یزد می‌تواند به خواهرخوانده‌ها معرفی شود.

رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و روابط بین‌الملل شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه در پروژه‌های جدید شهری می‌توان از ظرفیت خواهرخوانده‌ها استفاده کرد که به اصلاح روند شهری در مدیریت شهری نیز کمک می‌کند، تصریح کرد: توانمندی‌های اقتصادی، علمی و فرهنگی شهرهای خواهرخوانده مشخص و به واحدهای مربوطه اطلاع‌رسانی شود تا بتوانند از این ارتباطات استفاده کنند.

وی گفت: ضروری است واحد امور بین‌الملل شهرداری یزد لیستی از ارتباطات و ظرفیت‌های اقتصادی خواهرخوانده‌ها تهیه کند و علاوه‌بر ارائه در کمیسیون در اختیار صاحبان صنایع و بازرگانان یزدی قرار دهد تا بتوان با خواهرخوانده‌ها ارتباط شبکه‌ای ایجاد کرد.

حقیرالسادات اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود مستندهایی از ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی، علمی و گردشگری یزد و خواهرخوانده‌ها تهیه و تبادل شود تا مشخص شود از کدام قابلیت‌های خواهرخوانده‌ها می‌توان استفاده کرد و خروجی خوبی به نفع مردم یزد به دست آورد.

وی با تاکید بر اینکه کمیسیون گردشگری و روابط بین‌الملل باید نقش نظارتی بر خروجی قراردادهای اقتصادی و خواهرخوانده‌ها داشته باشد، خاطرنشان کرد: ضروری است روابط آموزشی، پژوهشی و فناوری بین یزد و خواهرخوانده‌ها در آینده توسعه یابد و ظرفیت‌های اقتصادی و بازرگانی خواهرخوانده‌ها نیز بر اساس متن تفاهم‌نامه در کمیسیون مطرح شود.

رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و روابط بین‌الملل شورای اسلامی شهر یزد تاکید کرد: از ارتباطاتی که تاکنون بین اتاق بازرگانی و دانشگاه‌ها با سایر خواهرخوانده‌ها ایجاد شده است، گزارشی ارائه شود.

کد خبر 606371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.