فاز سوم آزادسازی و احیای رودخانه مرکزی یزد اجرا می‌شود

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری یزد با اشاره به ضرورت احیای مسیر رودخانه مرکزی یزد، از انجام مراحل عمرانی فاز سوم آزادسازی این رودخانه خبر داد.

امین خبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه رودخانه مرکزی یزد در طول سال‌ها و دهه‌های گذشته دچار مشکلات و تجاوزهایی شده است که امروزه در بسیاری از نقاط اثری از آن نیست، اظهار کرد: این رودخانه در گذشته وظیفه انتقال آب سیل‌های احتمالی و فصلی را برعهده داشته است.

وی تصریح کرد: تجاوزها و ساخت‌وسازها در طول مسیر رودخانه مرکزی یزد باعث شده است که در دو سیل اخیر شاهد وجود خسارت‌هایی در نقاط مختلف شهر به دلیل ورود سیلاب به مناطق مختلف شهر و منازل مردم باشیم.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری یزد افزود: در گذشته دو فاز از این رودخانه بهسازی و آزادسازی شد، اما این دو فاز به یکدیگر متصل نبود، لذا پس از سیل مردادماه، آزادسازی این رودخانه در فاز سه و میان فازهای اول و دوم در دستور کار قرار گرفت و روز گذشته نیز دیواره زمین‌هایی که در مسیر قرار داشت، برداشت شد تا با انجام گودبرداری و دیوارکشی بتوانیم مسیر بلوار دانشجو تا نعیم‌آباد، این رودخانه را به یکدیگر متصل کنیم.

وی ادامه داد: در صورتی که این رودخانه احیا شود، در سیلاب‌ها بخش زیادی از آب‌ها از طریق این مسیر به خارج شهر هدایت می‌شود و به هیچ عنوان دیگر مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

کد خبر 606323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.