۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
آینده صنایع فضایی چگونه است؟

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: با بررسی روند توسعه تکنولوژی‌های فضایی و صنایع مربوطه خواهیم توانست آینده‌ای کوتاه‌مدت را پیش‌بینی کنیم که نسبت به روش نخست فنی‌تر و واقع‌بینانه‌تر خواهد بود.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نحوه بررسی آینده صنایع فضایی اظهار کرد: هنگامی که می‌خواهیم پیرامون آینده صنایع فضایی بحث کنیم، بهتر از ابتدا گذشته این صنعت را بررسی و سپس به آینده بپردازیم.

وی افزود: درواقع بهتر است پیش از بررسی آینده پیرامون گذشته عالم و دیدگاه‌هایی که گذشتگان نسبت به کیهان و صنایع فضایی داشته‌اند تحقیق کنیم، زیرا چنین دیدگاه‌هایی که در گذشته وجود داشته می‌تواند راهنمای مناسبی باشد.

این پژوهشگر علوم فضایی تاکید می‌کند: بررسی دیدگاه‌هایی که در گذشته وجود داشته، به پژوهشگران کمک می‌کند که بتوانند وقایعی که در آینده برای صنایع فضایی رخ می‌دهد را پیش‌بینی و اهداف بشر را تعیین کنند.

وی در رابطه با نحوه پیش‌بینی آینده گفت: پیش از اینکه به بررسی آینده صنایع فضایی بپردازیم، باید مسئله‌ای را در نظر بگیریم؛ هنگامی که قرار است آینده صنعت فضا را بررسی کنیم، باید دیدگاهی کلان نسبت به این مسئله داشته‌باشیم.

مرادی تصریح می‌کند: اگر دیدگاهی کلان نسبت به آینده صنایع فضایی داشته‌باشیم، براساس چهارچوبی نسبتاً فلسفی پیش خواهیم رفت، از طرفی آینده صنایع فضایی را می‌توانیم به صورت فنی نیز بررسی کنیم.

وی در رابطه با بررسی فنی آینده صنایع فضایی گفت: اگر بخواهیم آینده صنایع فضایی را به‌صورت فنی مورد بررسی قرار دهیم، باید به مأموریت‌ها و تکنولوژی‌های فنی موجود نگاه کرده و جزئیات فنی و تکنولوژیک را مورد بررسی قرار داد.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: برمبنای این جزئیات می‌توانیم آینده‌ای برای صنعت مورد نظر خود تصور کنیم؛ البته معمولاً هنگامی که قرار است آینده دراز مدتی پیش‌بینی شود، از روش نخست استفاده می‌شود.

وی افزود: درواقع اگر بخواهیم آینده‌ای کلان برای صنایع فضایی در نظر بگیریم باید به این مسئله به‌صورت فلسفی نگاه کرده و براساس دیدگاه‌های انسانی پیش‌بینی داشته باشیم، اما برای بررسی آینده‌ای نزدیک می‌توانیم نگاهی به روند توسعه تکنولوژی داشته باشیم.

مرادی اشاره می‌کند: با بررسی روند توسعه تکنولوژی‌های فضایی و صنایع مربوطه خواهیم توانست آینده‌ای کوتاه مدت را پیش‌بینی کنیم که نسبت به روش نخست فنی‌تر و واقع‌بینانه‌تر خواهد بود.

کد خبر 606191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.